Anonym skrev 2013-01-04 00:44:04 följande:
Haskel problemet är att jag kan få känslor för flera samtidigt å detta har hänt mig varenda gång dom senaste åren. Är ca två tre killar som jag har svårt å lämna bakom mig men ingen av dom verkar förstå vad flersamhet innebär, ja skriver då till dom att jag inte kan vara ihop eftersom ja tycker om flera killar men oftast är antalet tre eller fyra killar inte mer än så. så ja har nu valt å vara singel då ja inte kan va ihop me nån utav dem då ingen av dem förstår va ja menar. men samtidigt skulle ja ha svårt för om killen ja blir tsm med skulle ha andra så ja sitter i ett svårt dilemma. Funderar mycket på vad ja är poly amorös, monogam, polygami? känner mig bara allt mer förvirrad å har ingen å prata med om detta heller. går till en kurator men har inte dragit upp detta till honom han e kille å känner att när vi pratat om kärlek så har vi inte riktigt samma åsikter även om ja håller me honom till en viss del. vet inte va ja ska göra å har krånglat till de för mig känns det som om. Varför är det så fel att älska flera? samtidigt är ja svartsjuk av mig å skulle inte kunna hantera om den ja gillar hade andra så ja är in the middle somewhere :(
Tyvärr så ställer det till problem, att älska flera samtidigt. Polygami, otrohet, osv anses som någon väldigt felaktigt. Men kärlek är väl inte något fult, oavsett vem eller hur många man älskar, enligt mig. För mig känns det bäst att ha ett vanligt förhållande, men vill kunna älska flera vid sidan om. Jag vill ju även ha tryggheten som ett vanligt monogamt förhållande. Men det ultimata är ett typ av öppet förhållande med större känslor för en/två älskarinnor. I övrigt är det enklare för mig, jag kan inte känna svartsjuka. Det har jag aldrig kunnat. Jag äger ingen, och är min sambo glad/lycklig så är jag lycklig. Så länge hon visar mig uppskattning och kärlek så får hon vara med vem hon vill, utan att det gör miig något.
För mer privata frågor, kan du även inboxa mig.