Det är klart att om du inte är så upphetsad så är det inte konstigt om det inte är direkt skönt eller leder till orgasm när du eller din partner smeker dig. Klitoris är inte som en av- och påknapp på en maskin precis, som man automatiskt blir upphetsad och får orgasm av att smeka.
Lust och upphetsning handlar egentligen inte så mycket om kroppen till en början, utan det startar mer i tanken. Därför undrar jag lite hur du tänker kring sex?
Av din text att döma låter det som om du kan ha kommit in i en negativ tankespiral kring det här med sex, och att du mest känner uppgivenhet och ser framför dig en massa hinder när du tänker på sex. Då blir det svårt för lusten att gro, särskilt om dessa tankar är så starka att du tar med dig dem in i sexuella situationer och ligger och tänker att "det kommer aldrig att gå", "jag kommer inte bli våt", "han kommer inte orka tillfredsställa mig" osv.
Negativa tankar har större påverkan på oss och våra kroppar än man kan tro!
Jag tänker att du behöver försöka dra den här gardinen av negativa tankar åt sidan och våga lyssna lite inåt på dig själv för att hitta fram till din lust och längtan.
Finns det något särskilt som tänder dig? Vad finns det för sexuella tankar som känns härliga för dig?
Kanske känns det upphetsande att läsa något erotiskt eller att se en erotisk film? Kanske kan du hitta en vibrator eller annat hjälpmedel som kan underlätta vägen mot njutning? Kanske tänder du på att ha speciella kläder på dig eller att se på dig själv i en spegel? Bara du vet:)!
Skapa en avslappnad stämning där du ostört kan koncentrera dig på att bara bejaka dina sexuella tankar och inte hindrar dig själv genom att tänka negativt och försök att inte fästa allt fokus på orgasm. Koncentrera dig bara på att tillåta dig att hitta lusten till sex och att göra saker som känns sexiga och sköna för dig.
Det kan vara bra om du faktiskt planerar in lite stunder här och där då du kan ägna dig åt att försöka locka fram din lust, så att det verkligen blir av. Planera det ungefär som om du skulle ta ett härligt bad, skapa en mysig stämning åt dig så att du redan där styr in dig själv och dina tankar i positiva banor.
Det behöver inte vara några jättelånga stunder, kanske en kvart räcker, eller en halvtimme, Till en början tycker jag inte att du ska sikta på att uppnå orgasm (om du ändå gör det så är det en bonus!) utan bara att slappna av och känna lust, ha det mysigt och skönt.
Först när du verkligen känner lust och längtan är det egentligen dags att hitta orgasmen, annars är det lätt att det blir som du beskriver, att sex blir en slags kamp för att komma och att besvikelserna samlas på hög och till slut bildar en hel mur som det är hopplöst att försöka komma över. Orgasmen skall vara en slags förlösning, som något du inte kan låta bli för att lusten är så stor.
Lycka till:)!