• ÖnskaTroHoppas

Brio Go 2013 eller Brio Happy?

Vi väljer mellan barnvagnarna Brio Go 2013 (med utbytbara fasta vinterdäck till de smidiga sommarhjulen) och Brio Happy. Brio Go är ju smidigare, men Happy har bättre hjul för ex. promenad i elljusspår, vädringshål i liggdelens botten, möjl att vinkla upp liggdelen för sittmöjl. Vad skulle ni välja? Erfarenheter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brio Go 2013 eller Brio Happy?
  • Lustigbulle

Brio happy har vi köpt, av min svägerska som äger en stoooor Babyprofsenbutik:) Hon rekommenderade den, då hade vi i sig redan tänkt den pga att den är snygg! Kan säga att jag sett många ute nu i vinter som verkar ångra sitt val av cityvagn m små hjul fram ganska gruvligt...;)

• Håjma

Beror på behov. Stor bil, Happy. Kul inne å smidig comfort, Go. Jag hade nog valt Go. Smidighet är viktigt för mig.

• hannis

Beror på hur ni bor och vart ni går med vagnen.

Vi valde Happy men vi bor på landet med grusvägar, har hundar och på vintern massor av snö och ofta dåligt plogat. Vi går ofta med happyn i skogen och det fungerar utmärkt. Vi har även en vagn med rörliga framhjul men vi använder ALDRIG den funktionen hemmavid och därför var det ju onödigt att välja en vagn till med den funktionen.

Hade jag bott mitt i stan, mest promenerat i stan och i affärer då hade jag valt Go.

• ÖnskaTroHoppas

Vi bor i en förort till Sthlm. Vill självklart kunna rulla runt smidigt på vägarna och ta mig in till stan kommunalt, men vill också att vagnen ska klara ett elljusspår...

• Limesparris

Jag bor i södra Norrland och vi valde go för dess valmöjligheter. Smidig cityvagn med svängbara hjul samtidigt som du enkelt kan byta de svängbara hjulen snabbt och enkelt till stora fasta och vips kan du plumsa i snö och terräng. Stort plus även till varukorgen som är stor och lättillgänglig. För mig var även svängbara hjul något av en självklarhet, mkt smidigt. Kolla in bloggen alltombarnvagnar där har hon recenserat både happyn och goen. Jag kan dock hålla med om att happyn är finare.

• ÖnskaTroHoppas

Tack för tipset limesparris! Bloggen hade mycket bra info om Go! Däremot hittade jag ingen riktig recension av Happy...? Ang. Go, klarar de svängbara hjulen ett välpreparerat elljusspår sommartid eller måste man redan då byta till de stora fasta?

• SinnerSaint

Vi har brio go. Perfekt i typ alla terränger. Vi bor på landet. Tycker handtaget på happy är jätteobekvämt.

• lykta

Jag hade brio sing till förra barnet. Nu har vi köpt en go. Jag har avverkar åtskilliga mil både i skogen och o snö med de " små" svängarna hjulen och det är inga problem!!! När vi köpte go så frågade min man varför man kunde byta däck på go, då skrattade säljaren och sa att det var en " Stockholmsgrej" att man måste byta hjul!!!! Mitt tips är alltså go ( till vår etta hade jag 4 fasta hjul, helt värdelöst och mycket tyngre att köra) därför valde vi små fram till andra barnet! Då kunde jag ha ettan på cykel med "puttpinne) och ändå enkelt köra vagnen ned en hand!

• Lustigbulle
    SinnerSaint skrev 2013-01-06 11:30:29 följande:
    Vi har brio go. Perfekt i typ alla terränger. Vi bor på landet. Tycker handtaget på happy är jätteobekvämt.

Det finns tre olika...:) Vi valde också Happy för att min man är 2 m lång också, ska tilläggas. En typ Bugaboo är ine riktigt ett alternativ om man så säger *haha*
  • SinnerSaint

Vi har brio go 2010 att sälja, ser ut som ny. Knappt en repa ens på chassit.
    Sittdel, liggdel, chassi, babyskydd, bas.
    Vi får syskon så snart så då blir det syskonvagn istället

Svar på tråden Brio Go 2013 eller Brio Happy?