• Anonym

Öka chansen att bli gravid?

Vill ha alla råd och tips jag kan få för att öka chansen att få ett plus på stickan i slutet av månaden!!

Är 30 + , men röker inte, dricker inte, har nu bestämt att sluta dricka grönt te pga. koffeinet.. försöker komma igång med lite träning och äta lite mer hälsosamt.

Vad mer kan man göra för att öka chanserna?? Alla tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Öka chansen att bli gravid?
  • Anonym (2013)
    Anonym skrev 2013-01-03 22:32:16 följande:
    Vill ha alla råd och tips jag kan få för att öka chansen att få ett plus på stickan i slutet av månaden!!

Är 30 + , men röker inte, dricker inte, har nu bestämt att sluta dricka grönt te pga. koffeinet.. försöker komma igång med lite träning och äta lite mer hälsosamt.

Vad mer kan man göra för att öka chanserna?? Alla tips mottages tacksamt!!

äta vitaminer med folsyra i :)
  • Linaaa87

Clearblues ägglossningstest, dyra men värda varend krona, går inte o missa när man har ägglossning. Sexa sedan samma dag du fått positivt, dagen efter o ytterligare en dag till därpå. Efter sexet ligg kvar i sängen ca 30 min. Har gjort så två gånger o blivit gravid på första försöket båda graviditeterna. E nu gravid med bebis nr 2!

• Anonym

ProgesterAll kräm, skadar inte att testa!

• Anonym
    Anonym (2013) skrev 2013-01-03 22:43:10 följande:
    äta vitaminer med folsyra i :)
    Äter multivitamin, tror den innehåller folsyra,men ska kolla :)
  • Anonym
    Linaaa87 skrev 2013-01-03 22:43:11 följande:
    Clearblues ägglossningstest, dyra men värda varend krona, går inte o missa när man har ägglossning. Sexa sedan samma dag du fått positivt, dagen efter o ytterligare en dag till därpå. Efter sexet ligg kvar i sängen ca 30 min. Har gjort så två gånger o blivit gravid på första försöket båda graviditeterna. E nu gravid med bebis nr 2!
    Har sånna billiga äl-tester från testlagret.. de har visat tydligt hittills.. ska tänka ¨på det där att ligga kvar i sängen 30 min efter
  • Anonym (Mona)

Jag är 35 och i samma verkstad! Jag har läst om alla möjliga knep och knåp som ska kunna hjälpa till så jag listar det jag kommer på nu:

Bisolvon (!)
    Bidrottninggele
    Rosenrot
    Munkpeppar
    Äta mer gröna grönsaker
    Ligga kvar i sängen 15-30 min efter samlag
    Få orgasm, ska kunna hjälpa spermierna upp och in
    Se till att mannen inte duschar för varmt
    Grapejuice

Jag börjar nu min fertila period på lördag och jag äter bisolvon sedan mensen och hoppas att det ska funka. Om det inte tar sig den här cykeln så tänker jag köra med munkpeppar och bidrottninggele också.

• Anonym
    En fråga, fick ni pojkar? :) det sägs att man får pojkar om man sexar precis på äl och strax efter nämligen
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-03 22:45:55 följande:
    ProgesterAll kräm, skadar inte att testa!

Vad är det för kräm, och vad har den för effekt?
  • Linaaa87
    Anonym skrev 2013-01-03 22:55:26 följande:
    En fråga, fick ni pojkar? :) det sägs att man får pojkar om man sexar precis på äl och strax efter nämligen

Nej fick en dotter första gången,denna gången vet ja inte än men hoppas få veta om ett par veckor, har dock en känsla av kille denna gången!
  • Anonym

Sexade ni alltså inte alls innan just på självaste ägglossninsdagen?
Svar på tråden Öka chansen att bli gravid?