Hur länge försökte ni innan ni blev gravida?
Är bara lite nyfiken på hur länge ni försökte bli gravida innan det "fastnade"? Det är så många under "planera barn" som försökt så länge och är så uppgivna! *lite orolig*
Är bara lite nyfiken på hur länge ni försökte bli gravida innan det "fastnade"? Det är så många under "planera barn" som försökt så länge och är så uppgivna! *lite orolig*
10 månader inklusive ett missfall.
Ett tips: Alla säger att det inte spelar nån roll om man ligger kvar med en kudde under rumpan efter sex eller om man går upp direkt, men första gången nånsin jag prövade att ligga kvar istället för att gå upp så small det till och jag blev gravid!
Vi lyckades på första försöket. Jag har också läst om alla som försökte månad efter månad och trodde därför att det skulle ta minst ett år. Vi är jätteglada över vår graviditet, men hade vi vetat att det skulle ta så snabbt så hade vi nog väntat ett par månader med försöken.
Vi blev gravida på femte försöket efter att jag slutat med P-piller som jag åt i 11 år.
3:e försöket!
Är nu i v 20
En månad, andra blev jag gravid! Fast visst blir man nojjig när det inte går på en gång.
Har hört att precis efter att man slutat med p-pillet är chansen störst.
Det tog ungefär 10 månader från det att jag slutade äta p-piller.
En hemsk tid att vänta, och vi hade ställt oss i kö för en utredning. Men sen fick jag en konstig känsla av att nåt var annorlunda och då dök det upp ett + på testet! Är nu i v. 13.
Blev gravid under mens på fyllan, helt oplanerat.
Tog ett år från det att jag hade tagit ut hormonspiralen. Så funderingarna hade börjat komma ifall vi inte skulle kunna få barn. SÅ beslutade vi oss för att vänta, ta det lungt med barn och vips så var jag gravid
Denna gång tog det på tredje försöket.Första barnet tog det tre år.