Ert bästa och godaste recept på lasagne önskas.
Kalasdags i helgen och lasagne har jag tänkt mig.
Kalasdags i helgen och lasagne har jag tänkt mig.
Det på Arlas hemsida använder jag
Använder färska lasagneplattor och gör alltid 1½ sats ostsås då jag anser att alla recept anger på tok för lite sås än vad som faktiskt går åt.
Färska plattor, mycket örter i köttfärssåsen och en stark, god ost i ostsåsen
tacokryddad köttfärs och tacosås istället för vanlig köttfärssås, mozarella istället för bechamelsås, och paprika i med färsen.
Den bästa lasagnen är helt klart Per Mobergs lasagne. Det är den enda jag gör. Finns på recept.nu.
Jag brukar göra den här kyckling- och svamplasagne. Underbart god!
www.tasteline.com/recept/Svamplasagne_2
Jag gör en köttfärssås med mycket vitlök.
Ostsås med riven parmesan i.
Varvar med lasagneplattor och mozarella ost.
Precis som någon skrev tidigare så gör jag extra ostsås.
Per Morbergs lasagne är kanon! Jag slänger i nån extra buljongtärning och gör extra mycket bechamel. Tänk på att det blir stor skillnad beroende på formens storlek. I min ryms tre plattor perfekt.
Oj, såg nu att lasagnen troligtvis redan är lagad och uppäten :)
Vi köper alltid blå bands ostsås eller någon annat företag som gör såser.Och de blir jätte gott.Har vi nog gjort i 2 år.
Färska lasangplattor är ett måste!
Köttfärssås gjord på blandfärs, gul lök, ICAs finkorssade tomater med basilika, minst två klyftor hackad vitlök.
Fräs gul lök tillsammans med hackad vitlök tills den blir mjuk, inte längre. Häll över i en gryta och tillsätt tomaterna. Krydda med oregano, lite paprikapulver, lite hackad färsk chili, en tärning oxbuljong, olivolja och svartpeppar. Låt puttra en kvart.
Varna Keldas 4-ostar-sås, köttfärs, skivad färsk tomat, eventuellt tunnt skivad zucchini, och plattor. Toppa med ostsås och skivad mozarella.