• webby

"ej registrerad på nätverk"

Någon som varit med om samma, och hur löste du det?

Fick min nya telefon igår tillsammans med ett halebop microsimkort, men varje gång jag försöker ringa står det "ej registrerat på nätverk" Jag kan alltså varken ringa eller sms:a. 

Har provat att stänga av och starta om telefonen, plocka ut simkortet, varit inne på halebop och registrerat det, har skickat två mail till halebop support (men inte fått svar än).

Har provat att ändra nätverk i telefonen, men det funkar ju inte heller, och har försökt att googla mig till ett svar. 

Någon som vet var det är för fel? 

• Svar på tråden "ej registrerad på nätverk"
  • Frontline

Kan ju vara så att det nya kortet inte är klart en, ring in till deras support och fråga.
    Vill minnas då jag fick ett nytt kort till mobilen så skulle det registreras antingen via mobilen då man skulle ringa ett nummer och ange en kod som stod på baksidan av kortet eller man kunde ringa kundtjänst och uppge numret...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • webby

men går det ringa halebop support? 

har registrerat simkortet via deras hemsida, och fått mail om att det har blivit registrerat, men det hjälper inte Gråter 

• Frontline
    webby skrev 2013-01-04 09:25:23 följande:
    men går det ringa halebop support? 

har registrerat simkortet via deras hemsida, och fått mail om att det har blivit registrerat, men det hjälper inte Gråter 

Vet inte dom kanske inte har så man kan ringa, en chatt har dom såg jag har du provat den?

När jag registrerade mitt kort visserligen från 3 så var det ett telefonnummer jag skulle ringa och sen ange ett långt nummer som stod på baksidan av plastkortet som simkortet satt fast i kan ju vara nått sådant..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tawika

Jag råkade ut för samma sak, stängde då av telefonen och satt sedan på den och nu funkar den som vanligt.

• parwiz

Någon som varit med om samma, och hur löste du det?
    Fick min nya telefon igår tillsammans med ett halebop microsimkort, men varje gång jag försöker ringa står det "ej registrerat på nätverk" Jag kan alltså varken ringa eller sms:a. 
    Har provat att stänga av och starta om telefonen, plocka ut simkortet, varit inne på halebop och registrerat det, har skickat två mail till halebop support (men inte fått svar än).
    Har provat att ändra nätverk i telefonen, men det funkar ju inte heller, och har försökt att googla mig till ett svar. 

• sportpappa
    Sickan123 skrev 2016-04-17 08:38:42 följande:

Jag har samma problem och kan inte lösa det. Jag har tele 2

Har du loggat in på Mitt Tele2 och aktiverat ditt simkort?
Svar på tråden "ej registrerad på nätverk"