• Lycka 1

Kanarieöarna el Turkiet i april/maj?

Vi planerar att åka utomlands någon gång under våren.
    Hade gärna åkt nu snart men då måste man ju åka så långt för att få sol och värme. Sen kan jag inte åka förren 22 mars.
    Har inte så mycket pengar att lägga på en långresa heller då jag pluggar.

Satt och tittade på Kanarieöarna men är osäker på vädret. Hotellen i Turkiet öppnar 1 maj så vad är bäst att satsa på?
    Vi har varit på Kreta i maj en gång och då var det svinkallt, det vill vi inte ha. 

Vi är två vuxna och två barn på 5 och 11 år.
    Tjejerna vill bo på hotell med pool och gärna lite kvällsaktiviteter.  
    Vi är inga storstadsmänniskor.

Tips på vart vi ska åka?    

• Svar på tråden Kanarieöarna el Turkiet i april/maj?
  • Lycka 1
    Schrewelius85 skrev 2013-01-04 11:47:18 följande:
    Kanarieöarna har ju varmt året om så de hade jag satsat på!:)

Vi har varit där i jan, feb och mars och då har det inte varit speciellt varmt.
    I jan och feb har vi inte badat alls. 
  • Gasellen87

Har varit i Turkiet alanya två gånger islutet av maj och då har de ja varit lagom. Sol och bad varje dag ca 25-30 grader.

• hysteria

Sist vi var i Turkiet åkte vi den sista april, det gick utmärkt att bada och hade mellan 25-30 grader hela veckan.
    Jag hade valt Turkiet, dels för att man får mer för pengarna men främst för att resan är kortare.

• Proppset

Puerto Rico på Gran Canaria är ju alltid varmt. Billigt också om man bokar allting själv. Vi var där senast i januari ifjol, kring 27 grader båda veckorna och vi betalade (5 personers familj) 540euro för hotellet och flög billigt med norwegian.

• Lycka 1

Jag känner mig faktiskt lite mer sugen på Turkiet. Har alltid haft det varmare där men har inte åkt den årstid som vi nu kan åka.

Tråkigt att vänta enda till maj bara...
    Skulle helst åka nu men kan tidigast runt 22 mars. Tips på vart man kan åka då?  

• Lycka 1

Det lutar åt att boka en resa till Turkiet den 21 maj.
    Vad tror ni om vädret då?

Vi kommer att bo på ett stort all inclusive hotell med flera pooler. Kommer det vara så pass varmt att vi kan ligga vid poolen om dagarna?
    Hotellet ligger vid stranden men troligen kommer vi inte att vilja ligga där.

Någon som varit i Turkiet i slutet av maj?      

• MoonFlight

Vi ska till Turkiet (Antalya) 20-27 april och hoppas att det ska vara lagom varmt så man kan bada lite i alla fall...

• Lycka 1
    MoonFlight skrev 2013-01-09 09:48:54 följande:
    Vi ska till Turkiet (Antalya) 20-27 april och hoppas att det ska vara lagom varmt så man kan bada lite i alla fall...

Härligt!
  • mia maria
    Lycka 1 skrev 2013-01-09 09:46:11 följande:
    Det lutar åt att boka en resa till Turkiet den 21 maj.
    Vad tror ni om vädret då?

Vi kommer att bo på ett stort all inclusive hotell med flera pooler. Kommer det vara så pass varmt att vi kan ligga vid poolen om dagarna?
    Hotellet ligger vid stranden men troligen kommer vi inte att vilja ligga där.

Någon som varit i Turkiet i slutet av maj?      
    Då bör vädret vara som en het svensk sommar!
    Vi var där från 24 maj o en vecka framåt 2011 o hade det riktigt varmt o skönt hela veckan (förutom en dag som var mulen, men det var ju fortf varmt!), ca 25-30 grader - att bada i havet var inga problem!

Någon av kvällarna så behövdes en kofta, annars så var det varmt o skönt då också.

Ni kan absolut ligga vid både pool o hav, oroa dig inte

För att göra lite reklam för min blogg så kan du kika på mitt inlägg från Turkiet 24 maj - 1 juni här: Ensamma mammans värld

• Lycka 1

Låter jättebra!
    Ser ju jättemysigt ut på dina bilder .

Men då vågar jag mig nog på att boka ikväll då. Har varit i Turkiet 5 gånger men bara i aug/sep och då är det ju supervarmt!   

• mia maria
    Lycka 1 skrev 2013-01-09 10:17:15 följande:
    Låter jättebra!
    Ser ju jättemysigt ut på dina bilder .

Men då vågar jag mig nog på att boka ikväll då. Har varit i Turkiet 5 gånger men bara i aug/sep och då är det ju supervarmt!   
    Jag tycker absolut att du ska boka, hoppas ni får en trevlig resa!
Svar på tråden Kanarieöarna el Turkiet i april/maj?