• annonyym88

Förskönande ord

Ett intressant fenomen när det gäller kvinnokroppen tycker jag är när både män och kvinnor använder förskönande ord om exempel rumpan.

"Kolla vilken fyllig rumpa" POSITIVT

"Kolla vilken mullig rumpa" oftast lite NEGATIV laddning

"Kolla vilken fet rumpa" NEGATIVT

Egentligen betyder alla samma sak:

www.synonymer.se/

Alltså, kvinnorumpor är av naturen ganska feta, men trots det får man aldrig säga så, utan istället uttrycka det med ord som låter bättre - men som betyder exakt samma sak.

En fyllig rumpa är nästan aldrig utfylld med muskler, utan med fett. Men orden "fett" och "fläsk" är det inte många som vågar använda, trots att de är korrekta.

• Svar på tråden Förskönande ord
  • Dina08

Men att normalviktiga kvinnor har mer underhudsfett än män är ju som det ska vara. Det innebär inte att kvinnorna eller deras kroppsdelar är " feta". Jag tror också att de flesta män föredrar kvinnor med något mer än rena muskler eller ben, så därav inte heller någon anledning att förolämpa 95% av alla kvinnor. Jag tycker att ts använder förfulande ord.

• annonyym88
    Dina08 skrev 2013-01-04 13:31:11 följande:
    Men att normalviktiga kvinnor har mer underhudsfett än män är ju som det ska vara. Det innebär inte att kvinnorna eller deras kroppsdelar är " feta". Jag tror också att de flesta män föredrar kvinnor med något mer än rena muskler eller ben, så därav inte heller någon anledning att förolämpa 95% av alla kvinnor. Jag tycker att ts använder förfulande ord.
    Jag tycker de flesta kvinnorumpor är feta - av naturen. Tjejer har feta rumpor, så är det ju. Sedan att folk inte kan skilja på laddningen i ordet "fet" om man säger att någon person är fet, gentemot att man säger att en tjej har en fet rumpa, ja det är ju en annan sak det...
Svar på tråden Förskönande ord