• ungLiizzann

vad ska jag ta mig till!blir så arg

hej jag är ung förälder  t en dotter som är fyra.och har en sambo som jag varit tsm med i ett år och jag är gravid med honom i vecka 37..  varje gång man är borta hos tex svärföräldrarna så känns detsom att man inte har en talan .om jag säger till min dotter att inte göra en sak så lägger sej alltid någon i och säger till `min dotter . jag blir så himla arg för hon ska banne mig inte lyssna på andra ,hon ska först och främst lyssna på sin mamma vlket hon gör men har ingen chans , detsamma så gäller det min sambo som styr och ställer alla regler ,det känns som att jag vet varken ut eller in längre !! det är jätte fint att han bryr sej men jag vill också kunna få bestämma . tex om min dotter är sjuk och kräks .då kan han komma och säga att nej din dotter får ej sitta i vardagsrummet ,dfet är bara räligt för tänk om hon råkar kräka i soffan lr om däe skulle stå en spy spann, och då säger han att hon ska upp på sitt rum ist .det känns lite som att jag tappat kontrollen . har ingen att prata med detta om för min pappa e psykisk sjuk o bor i ett annat land och min mamma hör knappt av sej till mig och sen jag träffade min sambo s lämnade jag en massa vänner som var ´dåliga´för mig . och det som skrämmer mig mest är att när våran son kommer så vill jag inte att min dotter ska känna sej utanför , men när jag tar den diskusionen med honom och jag säger att min dotter får vara med att byta blöja sen när bebisen kommer ,för mig känns det viktigt att hon får vara delaktig i det hela .men då säger han bara att vänta och se hon får lära sej ,det finns inte bara hon .

• Svar på tråden vad ska jag ta mig till!blir så arg
  • ungLiizzann

o det som gör mig arg är att folk tror inte  att man klarar av att sätta regler o att vara en bra mamma för att  man är ung ,,det har nte me saken o göra för att jag vet att jag är en super mamma ..får helt enkelt säga ifrån ordentligt

• skogsvitter

Men du, varför tar du inte och berättar detta för din sambo istället och pratar med honom om hur ni ska lägga upp fostran av barnen tillsammans?

Dessutom håller jag med i det han säger om att "vänta och se". Det går inte att bestämma en massa saker innan en bebis är född om hur det ska eller kommer bli, det går inte med ett barn och det går ännu mindre när man har fler. Varför? Jo för att alla barn är individer och olika och man kan aldrig veta hur de reagerar. Hon kanske inte alls vill byta blöja? Eller så kanske du känner att just blöjbyten är något du vill göra själv?

Svar på tråden vad ska jag ta mig till!blir så arg