• theangel

PCO:are snälla svara

Jag undrar ni som är PCO:are och har blivit behandlade med hormoner o lyckats bli gravida
    när plussa ni? Plussa ni sent? 

• Svar på tråden PCO:are snälla svara
  • Cotterpin

Blev gravid med dottern efter trippeldos pergotime. Plussade på bim-3, hade en lång cykel (35 dagar).

• Emmie02

Första försöket enkeldos pergotime, hade bmi på 26 då tror det hjälpte. Många som har pco har högt bmi vilket gör det svårare för kroppen att producera egen äl. Bim är två veckor 14 dagar efter ägglossning, (beräknad icke mens). Lycka till :) mitt lilla pergo mirakel får jag träffa om mindre än en månad :)

• Emmie02

Tog ett äl test bim-1 som visade positivt och tog ett gravtest på bim dagen som visade plus :)

• Cotterpin

Bim räknades ut mha att dels veta vilken dag jag hade äl (genom ultraljud samt tempning) och lägga till min luteralfas, 13-14 dagar.

Alla har inte 14 dagars luteralfas. Mellan 12 och 18 dagar är normalt.

• greeneyes

Blev gravid på andra kuren pergotime (fick ägglossningssprutan ovitrelle också). Räknade BIM som vanligt, alltså 14 dagar efter ägglossningen. Plussade BIM-2.

• theangel

Jag förstår inte vf man blir så hård på nedredelen av magen när jag aldrig är de annars. 
    Värst på kvällarna och inget plus så långt ögat når. :(  

Någon som varit med om att plussa efter lång tid? 

• ellen08

någon med pcos eller pco som fått progesteron för att hjälpa ägget fästa?

*Vågar du aldrig hoppa får du aldrig veta om du kan flyga*
  • libi

Jag fick ingen äl av första enkelkuren men första dubbelkuren fick jag äl på dag 18 och blev gravid. Min son är nu 15 månader. Jag kände mig mycket uppgiven efter pco beskedet men redan 4 månader senare var jag gravid så det finns verkligen hopp!

• theangel

Imorgon är de dax för VUL. Då får vi svart på vitt om där är en liten som gömmer sig eller inte... 
    Är så sjukt nervös. Tänk om allt vi gjort har varit till ingen nytta. :S 

• Zhoe

Jag har pco. Blev gravid med tvillingar. På tredje försöket, två misslyckade pergotime stimuleringar så jag fick sprutor och lyckades dubbelt upp på första försöket.

• LängtansBlåaBlomma
    Zhoe skrev 2013-01-12 22:01:09 följande:
    Jag har pco. Blev gravid med tvillingar. På tredje försöket, två misslyckade pergotime stimuleringar så jag fick sprutor och lyckades dubbelt upp på första försöket.
    Häftigt! Åt du nåt speciellt vid den tidpunkten? Var du överviktig?
  • Zhoe
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-13 00:24:51 följande:
    Häftigt! Åt du nåt speciellt vid den tidpunkten? Var du överviktig?

Nä, jag åt som vanligt och är normalviktig med ett BMI på 23. Ja det är häftigt med tvillingar!
  • Mammans lilla prins

Jag har pco.. Fick först tabletter för att få igång mensen.. Sedan åt jag en omgång med pergotime. Två veckor senare var jag gravid!

• ellen08
    Mammans lilla prins skrev 2013-01-15 10:22:16 följande:
    Jag har pco.. Fick först tabletter för att få igång mensen.. Sedan åt jag en omgång med pergotime. Två veckor senare var jag gravid!
  • ellen08
    Mammans lilla prins skrev 2013-01-15 12:51:30 följande:
    Vad menar du ellen08......?

Helt enkelt gillar jag inlägget för att du blev gravid med hjälp av pergo :D
    Hoppas också plussa med pergo.
  • ellen08
    Mammans lilla prins skrev 2013-01-15 15:49:21 följande:
    Aha! :D
    Håller tummarna för dig!! :)

Tack!!
Svar på tråden PCO:are snälla svara