• Oförglömlig

3 år, feber, ont i magen sedan 30/12

Hej min son på 3 år har haft feber och magont sedan den 30/12 verkar ibland som det kommer och går. han kan ligga i soffan och börja gny och små gråta och kvider att han har ont i magen. när jag känner på magen blir det en blandad reaktion på att jag kittlar han och att det gör ont. idag klagar han mer på att det gör ont.

han har haft väldigt lös avföring men enligt personen som bytta blöjan idag va det lite fastare idag.

han vill inte riktigt äta men om han äter tar han typ en halv pannkaka eller lita choklad. dricker vatten eller saft. äter lite gröt eller lite flingor. eller ett halvt ägg. inte mer än så åt gången.

vad kan detta vara? när bör man söka för detta? borde vi åka till en mindre akutmottagning redan i helgen? eller avvakta till måndag och gå till vårdcentralen om problemet kvarstår?

är tacksam för alla råd och andras visdom. 

• Svar på tråden 3 år, feber, ont i magen sedan 30/12
  • PojkMamma85

Jag hade tagit honom till läkaren!  
    Men de kan vara maginfluensa eller liknande, inte alltid man kräks, man kan få ont i magen, feber och diarreer, och va jag vet så håller de i sig längre än kräkningar. Men hade jag vart du hade jag åkt till närakut eller liknande redan idag!  

• Oförglömlig
    W Goldberg skrev 2013-01-04 16:23:31 följande:
    Ring 1177 och rådgör.
    tack får nog göra detta känns inte bra att inte veta varför han har så ont i magen och haft det så länge....
  • Oförglömlig
    PojkMamma85 skrev 2013-01-04 16:24:44 följande:
    Jag hade tagit honom till läkaren!  
    Men de kan vara maginfluensa eller liknande, inte alltid man kräks, man kan få ont i magen, feber och diarreer, och va jag vet så håller de i sig längre än kräkningar. Men hade jag vart du hade jag åkt till närakut eller liknande redan idag!  
    jag har också funderat  på magsjuka. i så fall är det ju skönt om vi andra slipper det:P
  • KristenTjej84

Gå till en mindre akut mottagning, brukar finnas köer, ju tidigare du går dit destå snabbare får du hjälp. Skulle kunna vara laktos intolerans eller gluten intolerans, det brukar ge ont i magen, det absolut värsta tänkbara vore ju blindtarms inflammation eller något annat läskigt, därför är det absolut bästa att åka till akuten så snabbt som möjligt. Du kan alltid ringa och prata med någon under tiden du åker och berätta hur han mår och så under vägen, febern tycker jag är en varning på att något inte står rätt till. Bättre att han blir undersökt av en läkare så snabbt som möjligt än att det ska hinna bli värre.

www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/&ct=Akutmottagning%2bsjukhus%2bbarn

Lycka till!

• Oförglömlig

Gav han lite kyckling och nyponsoppa han verkar bättre. Då undrar man om det är så att han äter såå dåligt att han är hungrig å får ont för att han är väldigt hungrig å inte velat äta. Snart kommer hans käre far hem också. Är just nu själv med båda sjuklingarna. Lilla med krupphosta. Å ibland täter det till rejält..... Nää nu mär jag skrev klaga han på magen igen. Får kolla detta.

• anju79

Min tös var ungefär likadan o hon hade problem med avföringen. Kan han vara förstoppad?? Kan då ha förstoppningsdiarre...

• kokos

Min första tanke är förstoppning... Att det sitter längre upp så lite kommer förbi och då blir löst. Min son hade det en gång. Slutade med att han kräktes upp ett äpple han ätit 28 timmar innan Vi fick Movicol utskrivet och nu tack och lov är det okej...
    Kontakta sjukvården!!

• Oförglömlig

Han har ju alltid haft problem med förstoppning så det kam det ju vara. Idag hade han senapsgul avföring och dem var varken hård eller lös. Kan det vara så också? Får kolla han i morgon. Tack

• theres26

symptomen på din son stämmer in väldigt bra på min tös! hon har också varit dålig i många dagar med magont,feber,diaree och kräkningar. Hon blev till och med innlagd på sjukhus 1 natt pga uttårkning.
    men i alla fall så går det ett virus nu som börjar på A kommer inte ihåg hela namnet. och det var det min dotter hade. Så ge din som massor av vätska så går det nog över av sig själv! Min doters magont gick över efter ca 1 vecka.

• Oförglömlig

Hej tack för svar:) va på en liten akutmottagning med båda barnen här det togs sänka å hals prov men allt såg fint ut. Idag är det precis en vecka sedan allt startade. Sonen är så duktig å dricker alltid massor när han har feber även nu. Läkaren sa att magen kan han fÅ ont i vid vanligt virus pga att lymfkörtlar svullnar bredvid tarmarna lr nått. Men vi avvaktar lite till å hoppas barnen blir friska snart. Skönt att veta att set finns fler å Att det blev bra:)

Svar på tråden 3 år, feber, ont i magen sedan 30/12