• Concetta

Förskola i Stureby

Hej Vi funderar på att flytta till Stureby. Nu undrar jag om någon av er har erfarenheter från förskolorna i Sturebyområdet?

• Svar på tråden Förskola i Stureby
  • carro79

Våran dotter går på en förskola som heter Rörmokaren, jätte bra dagis å super bra personal. Jag var lite missnöjd i början men sedan hände en sak i våran familj som även berörde dagis och då visade det sig att personalen stöttade oss till 100%. Det jag var missnöjd med var bara små saker och det kan ha å göra med att förskolan var nybyggd och personalen inte kommit in i arbetet. De är ute jätte mycket, nästan jämt, i alla väder. Det tycker jag är bra iaf. Min dotter är nästan aldrig sjuk och det tror jag hänger mycket på utevistelsen. De är väldigt pedagogiska och ser alla barnen som egna individer.
    Jag rekommenderar förskolan starkt:)

• tinylove

vi bor i stureby men vår dotter går på förskolan svampen i gamla enskede (6min med buss eller 3min med bil), super bra dagis som jag varmt rekommenderar!! ligger inne i skogen, underbar personal och förskolechefen är otroligt lyhörd!

toppendagis mao

vart i stureby ska ni flytta? vi flyttade hit i okt-nov 2012 och känner inga, vore roligt att lära känna andra som bor i närområdet!
    det är ett radhus till salu på vår gata, renoveringsprojekt men sjukt bra pris kolla in det hihi

mölndalsbacken 140 på hemnet

ha det bra!

/klara 

• Concetta

Hej på er! Tack båda två för svar. Och Klara, jag har sett det huset, vi funderar på att kolla in det. Var och tittade på mölndalsbacken 60 i helgen. Helt annat pris ;) Vem vet, vi kan ju hålla kontakt! Här har vi en 1,5 åring och en liten till på g i juli!

• tinylove
    Concetta skrev 2013-01-08 18:51:55 följande:
    Hej på er! Tack båda två för svar. Och Klara, jag har sett det huset, vi funderar på att kolla in det. Var och tittade på mölndalsbacken 60 i helgen. Helt annat pris ;) Vem vet, vi kan ju hålla kontakt! Här har vi en 1,5 åring och en liten till på g i juli!
    va kul att ni spanat in det huset pratade med säljaren och den är en ung tjej som är runt 20-25år som bor där själv med sin hund efter att hennes pappa gått bort...

vi köpte för bara några månader sen och renoverar för fullt och vi betalade bara 50 000 över det som är acceptpriset på nr 140...så det är runt det priset som ni borde kunna få det för!

vi fick det uppvärderat direkt och vet att vi kommer tjäna på huset sen när vi väl väljer att flytta

har ni bokat in er på förhandsvisning på torsdag?
    ja det är ett helt annat pris på nr 60!! dessutom har de inrett med väldigt mörka val och svarta väggar etc...det sänker priset i mina ögon men...

vi har en 2,4 åring och jobbar på en nr 2 just nu

kram 
Svar på tråden Förskola i Stureby