• Annsofie83

Pojke eller flicka

Funderar massa på vilket kön bebis i magen har.
    Kan någon gissa på vad som gömmer sig i min mage. 
    Har en pojke sen innan. 

* Väldigt illamående och yr fram till v 17.( Kräktes aldrig)

* Jätte torr hy

* Torrt och tovigt hår

* Sugen på clementiner och citronvatten och prickig korv

* Inga finnar    

Vad tror ni?    

• Svar på tråden Pojke eller flicka
  • Annsofie83
    rödnos skrev 2013-01-04 21:27:45 följande:
    Flicka!

Har du själv någon flicka så du känner igen dig eller varför gissar du på det?
  • rödnos

Jajjemänn! Alltihopa stämmer fint.

Har dock mått lite samma från och till denna gången. Så jag har svårt att tro RUL sköterskan som sa att vi väntar en pojke nu. Får se om ca två veckor vad det är! )

• Annsofie83
    rödnos skrev 2013-01-04 21:37:41 följande:
    Jajjemänn! Alltihopa stämmer fint.

Har dock mått lite samma från och till denna gången. Så jag har svårt att tro RUL sköterskan som sa att vi väntar en pojke nu. Får se om ca två veckor vad det är! )
    Spännande! Vore kul med en av varje.

Med pojken kräktes jag, hade fet hy och finnar sjukt sugen på saltgurka och gröna oliver :)
  • Annsofie83
    rödnos skrev 2013-01-04 21:43:43 följande:
    Hehe! Ja, jag hoppas lite på en tjej till jag.

Men brukar dom har fel på ultraljudet??
  • rödnos

Tydligen ganska ofta.
    Hamnade bredvid ett gäng sköterskor från Östra när vi var ute o käkade sist.
    De frågade om "de talat om vad det blir". Ja ni sa pojke sa vi och de bara garvade och sa att; jasså, med det vet man aldrig. Kan lika gärna varit en svullen navel.
    Så vi får väl se. )

Våra vänner fick höra att sköterskan var 99% säker på att deras första var en tjej men han är då en liten kille nu i alla fall.

• rödnos

Ska jag bara helt ärlig så tror jag väl att det är en kille för bilden var knivskarp på två lårben och en "grej" emellan.
    Lika tydlig som bilden vi såg av dottern i samma vinkel men utan tillstymmelse till "grej".

• Annsofie83
    rödnos skrev 2013-01-04 21:49:17 följande:
    Tydligen ganska ofta.
    Hamnade bredvid ett gäng sköterskor från Östra när vi var ute o käkade sist.
    De frågade om "de talat om vad det blir". Ja ni sa pojke sa vi och de bara garvade och sa att; jasså, med det vet man aldrig. Kan lika gärna varit en svullen navel.
    Så vi får väl se. )

Våra vänner fick höra att sköterskan var 99% säker på att deras första var en tjej men han är då en liten kille nu i alla fall.

Ush nu blir ja lite nervös. Vi funderar på att ta reda på kön så vi kan fixa iordning barnrummet innan bebis kommer. Men är det sådär osäkert så känns det ju inte som någon bra ide.
  • rödnos

Fast på könsultraljud kollar de ju noga. Det gör de inte på RUL. Då berättar de ju OM de kan se det.
    Vi gjorde könsultra med dottern i vecka 26. Men vi hade sett rätt redan på RUL.

• gravid12

Spännande och se vad det blir annsofie83 Skrattande

Vi vet inte heller vad det är för kön vi väntar så man funderar väldigt mycke fram och tillbaka om det är en liten tjej eller kille där inne, om ca 6 veckor får vi veta :)

• Kroa

Jag väntar en flicka, och det stämmer bra på mig förutom att jag fått finnar oxå! Prinsessan snor min skönhet ;)

• Annsofie83

Glömde att skriva att denna bebis far runt mer i magen än förra gången. Om det har någon betydelse för könet :)

Har hört att fickbebisar rör sig mer i magen men vet inte om det stämmer....  

• Minza83
    Annsofie83 skrev 2013-01-05 14:23:47 följande:
    Glömde att skriva att denna bebis far runt mer i magen än förra gången. Om det har någon betydelse för könet :)

Har hört att fickbebisar rör sig mer i magen men vet inte om det stämmer....  
    njae mycket skrock snarare, mitt andra barn var den som rört sig mest av våra tre.. (är gravid med nr 3 nu)..
    då hade jag moderkakan i bakvägg.. har moderkakan i framvägg nu och hade det även med 1a barnet..

1a och 3e graviditeten är enormt LIKA varandra, samma sug etc..
    det som skiljer är att mitt hår och min hud har varit SNUSTORR, hade mkt finnar i början och migränanfall..

mina 2 första barn är pojkar och denna gången är det en tjej. :) 
  • Annsofie83
    Minza83 skrev 2013-01-05 14:35:13 följande:
    njae mycket skrock snarare, mitt andra barn var den som rört sig mest av våra tre.. (är gravid med nr 3 nu)..
    då hade jag moderkakan i bakvägg.. har moderkakan i framvägg nu och hade det även med 1a barnet..

1a och 3e graviditeten är enormt LIKA varandra, samma sug etc..
    det som skiljer är att mitt hår och min hud har varit SNUSTORR, hade mkt finnar i början och migränanfall..

mina 2 första barn är pojkar och denna gången är det en tjej. :) 
    jag har haft moderkakan i framvägg båda gångerna. Kanske är skrock men de jag frågat har upplevt att flickan rört sig mer.
Svar på tråden Pojke eller flicka