• Rebbe

Gravid vecka 37+6, kraftig molvärk i länden och rikliga slemmiga flytningar!?

Hej!
    Jag är i vecka 37+6 och undrar om någon varit med om detta!?

I tre dagar har jag haft riktig kraftig molvärk som sitter både i länden och framme i magen.
    Känns precis som mensvärk. Sammankopplat till detta får jag vita flytningar som är geleaktiga och trådar sig...
    Dessa kommer alltså sammankopplat med molvärken. Det liknar inte vanliga flytningar..

Någon som varit med om detta!?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Gravid vecka 37+6, kraftig molvärk i länden och rikliga slemmiga flytningar!?
  • NannaLi

Förvärkar kanske? Har du ringt förlossningen?

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • gosegrisen

Jag tycker också att det låter som förvärkar. Jag hade det bara kvällen innan förlossningen drog igång, men har hört om andra som fått dras med det i flera veckor Glad

• Rebbe

Ja jag ringde nyss förlossningen och de snackade om någon slempropp som kan gå i omgångar!?

• gosegrisen

Vad gäller flytningarna så låter det som att det är slemproppen som håller på att lossna. Det behöver inte betyda att förlossningen strax sätter igång däremot, den kan lossna gradvis och den återbildas igen.

• Lili78

Det kan vara urinvägsinfektion ,med tanke på att du får flyttningar i samband med " mensvärket" . Hur som helst jag tycker också att du ska in på förlossningen om du inte gjort det än .
    Håller tummarna för dig att det är bara förvärkar

• Rebbe

hur snabbt återbildas den egentligen och hur stor är den!? För det har varat nu i tre dagar i omgångar?

• NannaLi

Tänkte också att det kunde vara slempropp tillsammans med förvärkar.. Men eftersom du är i vecka 38, så kan det ju lika gärna komma igång snart. Om du är orolig så får du kontakta förlossningen igen Hellre att du ringer en gång för mycket, än en gång för lite..

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • Rebbe

Hoppas antingen att det går igång eller att det avstannar. Känner mig mest sjuk, trött och molvärken är jobbig.
    Skulle dock inte förvåna mig om jag kommer ha det såhär länge, för det är min tur det!
    Jobbigt för att det känns som kroppen inte vet vad den sysslar med. Det gör jätte ont ett tag, sen stannar allt upp i
    några timmar och så fortsätter det såhär.

Svar på tråden Gravid vecka 37+6, kraftig molvärk i länden och rikliga slemmiga flytningar!?