köpa tvättmaskin på avbetalning, Elgiganten, bu eller bä?
Ja är det en massa dolda avgifter trots att det står att det inte är det?
Är i behov av tvättmaskin NU, men har inte hela summan att avvara nu vill ha kvar lite om nåt händer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-05 23:38
Eftersom så många bekymrar sig över varför jag inte sparar ihop till en ny tvättar hos andra varför jag inte har större buffert.
Jag och min familj har nyss flyttat och det kostar en del om man behöver hyra lastbil. Sen tyckte någon att våra vinterdäck till båda bilarna skulle sitta bättre på deras bilar så de blev stulna.
Vi flyttade 14 mil och nya arbetskamraterna känns det inte så himla kul att fråga om man får ockupera deras tvättmaskin ett par timmar.
Tvättstugan i hyreshuset har två små tvättmaskiner och två torkskåp som inte torkar så vidare bra om man har tvätt mer än på varannan och inte för många tjocka tröjor etc samtidigt. Man kan alltså köra två maskiner på ett pass för att åtminstone få den ena torr den andra får man hänga upp hemma. Jag har påpekat detta, huset är trots allt ganska nybyggt och hyran är dyr. Men jag tvivlar på att de kommer att byta ut dem i första taget.
Vi bor på liten ort, knappt några tvättmaskiner säljs begagnat så pass nära att det lönar sig att åka. Den billigaste jag hittat är en som ägaren säljer 'billigt' eftersom det är något fel på den, 800 vill den förhoppningsfulle ägaren ha.
Antingen går vi i smutsiga kläder eller så köper vi en tvättmaskin. Eftersom jag inte vill ta av våra futtiga besparingar vi har kvar, så funderade jag på om det fanns några dolda avgifter som jag inte upptäckt i Elgigantens erbjudande att köpa nu betala sen förutom de 49 kr som anges i erbjudandet.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-05 23:42
Uppdaterar lite till då jag ser att jag missat en fråga. Vi flyttade pga jobb företaget vi båda jobbade på las ner inga andra fanns att få inom rimligt pendelavstånd så vi letade utanför vår ort. Under tiden levde vi på våra besparingar. Flytten och de stulna däcken åt upp det sista utom de 4000 kr som finns kvar, samt det vi har levt på nu innan vi får våra första löner.
Är allt ordentligt utrett nu?