blåbär02 skrev 2013-01-05 17:46:23 följande:
Snart är det dags för bebis och det vi har kvar att köpa är till skötbordet.
♥ Vi har köpt tvättlappar från Lidl (kommer inte ihåg märket bara för det..) och tänke köpa en, två olika sorter till att pröva. Vilka tycker ni är bäst? Ica, Libreo?
♥ Vilka blöjor är bäst? Har hittills ett paket Pampers.
Har även hört att Lidls ska vara bra, någon som prövat?
♥ Sen har vi idominsalva till babyrumpan, räcker den eller behövs någon mer?
♥ Kör ni med babypuder vid byte av blöjorna eller är det överkurs?
♥ Vilken badolja är bäst? Vi köpte en natusan bedtime bath som vi tänkte pröva.
Hoppas ni kan göra mig lite klokare
1. Om ni vill använda tvättlappar som man blöter själv så är coops egna märke xtra mycket bra och billigast där jag bor. Men om ni vill ha dom som är blöta redan så tycker jag mest om Huggies och Icas.
2. Jag körde med libero först, sen vart det pampers, sen har vi använt icas oxå.. så det där går inte riktigt att säga, de beror på barnet oxå. Vissa tål inte vissa märken.
3. Vi har använt både idominsalva och puder för att testa då pojken vart väldigt röd ett tag, annars går det bra med vanlig barnolja.
4. smörj/pudra bara vid behov, annars kanske huden blir van och inte tar hand om sig själv.
5. Jag köper libero när vi får rabatt kuponger(dom är ju så dyra) men natusan funkar jätte bra oxå, vi köper den med grön kork.
Hoppas du får svaren du söker. De här är mina erfarenheter. De som har funkat för oss kanske inte alls funkar för er.