• Anonym (Becca)

Han säger att jag ska ha barnen VARJE helg!

På grund av mitt jobb som innebär mycket resande kommer min man vid vår separation nu få huvudsaklig vårdnad om våra barn. Jag kommer ha dem mycket på somrarna, har sex veckors semester, och så ofta jag kan i övrigt. Självklart VILL jag träffa mina barn, ingenting annat är tänkbart. 
    Men min exman säger att jag ska ha barnen varje helg, fredag kväll till söndag kväll. Han tycker att om han ska ha dem hela veckorna så ska jag ha dem varje helg. Är det verkligen ok? Jag älskar mina barn, men om jag ska ha dem hos mig varje helg kommer mitt lilla, lilla sociala liv helt dö ut. Kommer inte kunna skaffa barnvakt åt dem, ska jag ha dem hos mig vill jag vara med dem. Men med långa arbetsveckor, tidiga morgnar och sena kvällar kommer jag aldrig få träffa mina vänner eller ha en chans att gå vidare.
    Min exman däremot kommer ha alla helger för sig själv, dejta, umgås med vänner, åka iväg och göra saker. Varje helg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-06 15:13
    Min exman (snart iaf) är arbetslös sedan ett tag, barnen går på förskola och skola om dagarna. De är 4 och 7 år gamla.
    Han och jag tog gemensamt beslutet att jag skulle satsa på min karriär och jag är nu sex månader in i satsningen, har ca 6 månader kvar och efter det bör jag kunna ha barnen veckovis.
    Min man var otrogen mot mig, när det kröp fram krävde jag skilsmässa.

• Svar på tråden Han säger att jag ska ha barnen VARJE helg!
  • Mabaja

Kan ni inte göra något schema där du är "barnledig" typ var tredje helg?

• kikkie

Ja jag tycker det är vettigt ! Går sociala livet före barnen ?

• Mabaja

Kanske i längden söka andra jobb?

• Anonym (Becca)
    kikkie skrev 2013-01-05 18:39:01 följande:
    Ja jag tycker det är vettigt ! Går sociala livet före barnen ?
    Ska vår separation leda till att jag inte kan gå vidare i livet med någon annan? Det är på helgen möjligheten att dejta finns, möjligheten att komma ut och kunna träffa någon ny. 
    Mamma till W skrev 2013-01-05 18:42:01 följande:
    Kanske i längden söka andra jobb?
    Jag jobbar hårt nu för att kunna avancera upp i företaget. När jag når dit kommer det bli lite lugnare med resorna, men när det är vet jag inte. 

• Queenie70

Ja jag skulle ju dö av längtan efter mitt barn efter att jag inte träffat dem på en hel arbetsvecka. Självklart är det ok. Hur tror du sammanboende föräldrar gör? Abdikerar sitt föräldrarskap var tredje helg eller?? Sluta sjåpa dig, sitt sociala liv har man som förälder mestadels MED sitt barn och då och då skaffar man barnvakt några timmar om man ska ut på vuxenaktiviteter. Skärp till dina prioriteringar människa.

• logg81
    Anonym (Becca) skrev 2013-01-05 18:45:02 följande:
    Ska vår separation leda till att jag inte kan gå vidare i livet med någon annan? Det är på helgen möjligheten att dejta finns, möjligheten att komma ut och kunna träffa någon ny. 

Jag jobbar hårt nu för att kunna avancera upp i företaget. När jag når dit kommer det bli lite lugnare med resorna, men när det är vet jag inte. 

Nu vet jag inte hur färsk er separation är men att kasta sig ut i dejtingträsket är inget jag rekommenderar direkt efter att ni brutit upp. 

Skaffa dej en vardag med barnen först och dejta senare.
    Jag är ensam på heltid med min dotter och det går utmärkt att dejta. Barnvakt? Mor/farföräldrar? Syskon? Och om man träffar någon som man trivs med kan man ju dejta på barnvänliga platser... Lekplatser, lekland, badhus... gå på cirkus osv... Ja ställen där man lätt kan låta barnen vara med. 

Känn lugnet till en början. Hitta en vardag med dina barn så lovar jag att dejtandet kommer att lösa sig!  
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Lufsan
    Anonym (Becca) skrev 2013-01-05 18:45:02 följande:

Men om ni inte gjort slut så hade du väl haft barnen VARJE helg också?
    En dag i sänder.
  • ElenaP
    Lufsan skrev 2013-01-05 18:58:07 följande:
    Men om ni inte gjort slut så hade du väl haft barnen VARJE helg också?

• kikkie

Barn går väl före allt ? Vill du bara ha barnen vh ? Är din karriär viktigare än dina barn ?

• SupersurasunkSara

Men gud vad folk är knepiga! Ja, TS hade haft barnen VARJE helg om hon inte separerat, men då hade hon heller inte heller letat ny karl. Om hon haft karln sin kvar, kunde han vara hemma med barnen medan hon umgås själv med vänner osv.

Hans förslag är helt vansinnigt. MAX 3 helger i månaden hade jag gått med på! Förvisso hade jag antagligen bytt jobb (eller aldrig tagit ett som innebär så mycket resande, jag gillar inte sånt) men samtidigt förstår jag att du vill uppåt, ger ju fördelar både i lönekuvertet och vad gäller resorna (som jag förstått det)

Svar på tråden Han säger att jag ska ha barnen VARJE helg!