• Anonym

Min psykiatriker vill kolla om jag har någon diagnos.... Känner mig mkt tveksam

Hej!

I somras  blev jag utsatt för en våldtäkt och efter det har inte mått bra alls efter det, har haft dagliga självmordstankar.

Jag anser att detta är ganska naturligt efter det jag gick igenom (har fortfarande extrema fysiska känningar efter våldtäkten och sprack) Nu vill min psykiatriker alltså kolla om jag har ngn diagnos....utöver depression..

Undrar lite varför? Någon som är insatt hur psykiatriker arbetar? Jag känner att det inte känns riktigt rätt om jag ska vara ärlig. Hon nämnde att hon är mer eller mindre tvungen av sin chef att göra detta test. Kanske är de  ni tvungna till det om ngn pratar om självmord? 

Hade ni genomgått ett sådant test? 

Tacksam för svar!  

• Svar på tråden Min psykiatriker vill kolla om jag har någon diagnos.... Känner mig mkt tveksam
  • Emilie

jag var på traumaenheten pga våltäckt m,m och jag fick då om jag ville genomgå en "diagnoskoll". jag fick också 2 diagnoser och det har hjälpt mig väldigt. Men du måste känna själv vad som funkar för dig. Jag äter tabletter mot depretion just nu och dom funkar super på mig. Har också mycket panikångest och får sobril mot det. Men jag tror att du måste omge dig med mäniskor som du älskar och som älskar dig. Gå ut och äg ditt eget liv. Låt inte en sån händelse få styra dig. Ha kul och sitt INTE hemma. Du måste sysselsätta dig så att du har annat att tänka på. Livet är värt att leva, jag vet det. Om du bor i närheten av värmland kanske du har lust att ta en fika? Stor kram! (sorry om det är stavfel, de är inte min starka sida :))

• Anonym

Hej Emilie!

Jag  hade gärna träffat dig men bor i Stockholm.  Läte på din sida allt du upplevt! Du är stark och kommer att klara dig ur det.Jag är rädd för att få diagnoser, jag skulle känna mig mer "sjuk" än vad jag redan känner mig just nu Hahah Vet inte om det skulle vara bra för mig. Jag vet att jag inte får tycka synd om mig längre, har. Min fysiska hälsa begränsar mig lite från att leva som jag vill fullt ut,  annars hade jag mått mkt bättre... 

Kramar!  

• Emilie
    Anonym skrev 2013-01-05 21:17:32 följande:
    Hej Emilie!

Jag  hade gärna träffat dig men bor i Stockholm.  Läte på din sida allt du upplevt! Du är stark och kommer att klara dig ur det.Jag är rädd för att få diagnoser, jag skulle känna mig mer "sjuk" än vad jag redan känner mig just nu Hahah Vet inte om det skulle vara bra för mig. Jag vet att jag inte får tycka synd om mig längre, har. Min fysiska hälsa begränsar mig lite från att leva som jag vill fullt ut,  annars hade jag mått mkt bättre... 

Kramar!  
    Va synd! Men min bästa tjejkopis bor i sthlm så kommer jag upp så kan jag ju höra av mig.. om du vill alltså :) Jag känner mig så stark ibland men också så svag ofta. Men det är OK, det är okej att vara ledsen och känna sig på botten. För det gör alla någon gång i livet. Men snälla du, var inte rädd. Vad kan hända, på riktigt, inget! Jag lovar dig att du kommer fixa det här. Snälla, för alla utsattas skull men främst för din egen, TA TILLBAKS MAKTEN ÖVER DITT EGEN LIV! Förlåt om du känner att jag säger saker du känner är dumma eller om jag frågar något du tycker är för inpå. Hur gammal är du? :)
Svar på tråden Min psykiatriker vill kolla om jag har någon diagnos.... Känner mig mkt tveksam