Woxo ytterkläder från kappahl, fler som har det?
Hej!
Köpte i september ytterkläder till min 8 åring från kappahl av märket woxo. Jacka och byxor som kostade 1300 kr tillsammans. Hon började använda dess i mitten av november. Strax efter upptäckte jag hål i byxfickan där knappen ska sitta. I förra veckan upptäckte två hål på jackan, en vid knappen på fickan och en i mitten av tyget där man viker över för att stänga in själva dragkedjan.
Reklamerade då kläderna eftersom jag inte tycker att så dyra kläder ändå ska gå sönder så på knappt två månader. I butiken tyckte de att de ändå var funktionella och visst var de väl det men jag vill inte ha trasiga kläder på mina barn ffa inte efter så kort tid. Dessutom hävdade expediten att min dotter måste ha fastnat i något för hålet i mittenflärpen så att säga. Jag får i alla fall en ny uppsättning av samma kläder och sedan säger hon att jag bör vara noga med vad min dotter har på sig mer så att det inte går hål i jackan.(det är ett litet hål rakt igenom, ingen reva) Nu har hon haft på sig kläderna två timmar idag för första gången och jag ser tendens till hål på samma ställen igen, över knapparna. Gissar att de är konstruerade på ett felaktigt sätt så att det nöter hål.
Så nu undrar jag om det finns någon mer som har dessa ytterkläder på era barn, har era också gått sönder där?