Gå ner i vikt med promenader/PW's?
Hej, har lite problemområden så att säga och har nu tänkt bli av med dem på ett smidigt och hållbart sätt.
Har ca 10 kg övervikt som jag vill få bort, och sen kanske några trivselkilon efter det.
Har funderat på att börja simma, men mitt problem är att jag har sååå lätt för att låta bli att lämna hemmet, hitta ursäkter osv. Jag kan inte motivera mig. Har inga vänner här, så har ingen jag kan gå iväg med och som kan motivera mig. Därför faller också promenader utomhus, gym osv också bort.
Jag har nu införskaffat mig ett gåband. Jag har börjat lite smått med att gå 20 minuter om dagen, ca 2 km. Kommer att öka på det allt eftersom, vill ta det lugnt nu i början då jag är ovan. Går ibland även 20 min till sedan på kvällen, men minst 20 min om dagen kommer jag att promenera, förutom på torsdagar som är min vilodag.
Jag kommer också att påbörja en proteindiet nu, utesluta kolhydrater, fett och socker.
Det jag främst vill få bort är mage, rumpa, lår och mina dallriga överarmar. Kan min diet + löpbandet hjälpa mig med detta? Tänkte också lägga upp ett schema för situps och hantelövningar, men jag vet att det också kommer rinna ut i sanden... men jag kommer att försöka iallafall.
Fick många tips innan om att skaffa crosstrainer eller cykel istället. Det funkar inte för mig då det bara är att stanna om man blir lite trött. Med gåbandet har jag ett "mål" som tex distans eller tid, och om jag stannar bandet så börjar räkningen om, så därför är jag motiverad att gå/PWa tills jag är klar.