• Anonym (flickvän)

Hjälp mig med kondomproblemet

Jag och min kille har för det mesta förlitat oss på p-piller. Men under en tillfällig paus med dem så tyckte jag att kondomer är ju bra. Jag hade haft sex med andra innan, då med kondom. Han var oskuld när vi träffades, och totalt ovan vid kondom.

Det verkar som normala kondomer inte passar på honom. De är svåra att rulla på, ofta rullar de uppåt av sig själva och gummiringen lämnar ett märke på honom. Det funkar inte som jag är van vid att det ska göra, helt enkelt.

Då är min fråga vad ni tror är problemet som orsakar detta. För jag ser tre möjliga saker som orsakar det.

- Fel storlek. Hans kuk är den tjockaste jag sett, men jag har inga mått. Kukens längd är ungefär genomsnittlig eller lite längre, skulle jag tro.

- Stort ollon. Detta skulle kunna förklara varför den är så svår att rulla på.

- Trång förhud. Hans förhud är så pass trång att han inte kan dra den förbi ollonet helt under stånd, men han har inga problem med det när han är slak. Det var bättre då när han stretchade förhuden regelbundet, men han verkar ha glömt bort det nu.

Jag ska börja med p-piller igen, det är det jag trivs bäst med. Men jag tänker att situationen kan uppkomma igen någon dag, och vill veta om ni har några tips.

• Svar på tråden Hjälp mig med kondomproblemet
  • Anonym

Problem med förhuden = onanerar för sällan
    Svårt att få på kondom = köp större storlek

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-06 01:14:35 följande:
    Problem med förhuden = onanerar för sällan
    Svårt att få på kondom = köp större storlek
    +1
  • ArgaKillen

Av egen erfarenhet, så är det inte pga storleken på snoppen som är problemet att få på kondomen. Sitter inte kondomen som den ska så köp en annan. Man får prova sig fram helt enkelt.

Problemet med att inte kunna få över förhuden över ollonet vid stånd är samma sak som att han inte har runkat tillräckligt mycket under uppväxten :P

Ta det som ni vill, jag e bara brutalt ärlig. 

• silhuett

Finns kondomer av märket MySize där man kan få tag i riktigt stora kondomer.

• Anonym (not)

Prova RFSU-s Grande ! funkar för oss Cool

• Anonym (flickvän)

Okej, bad honom att beställa kondomer online. Föreslog att han skulle ta och beställa in lite större sorter, för att se om de passar bättre. Han passade på att mäta (sajten har en storleksguide). Hans kuk har en omkrets på 14 cm eller lite över. Så ja, jag antar att det är dags för större storlek på kondomen. Skäms

• silhuett
    Anonym (flickvän) skrev 2013-01-09 14:48:01 följande:
    Okej, bad honom att beställa kondomer online. Föreslog att han skulle ta och beställa in lite större sorter, för att se om de passar bättre. Han passade på att mäta (sajten har en storleksguide). Hans kuk har en omkrets på 14 cm eller lite över. Så ja, jag antar att det är dags för större storlek på kondomen. Skäms
    Samma som mitt ex då Flört Tror vi hade storlek 60 av MySize, om jag inte minns fel.
Svar på tråden Hjälp mig med kondomproblemet