eliten skrev 2013-01-06 07:28:20 följande:
Det beror på vilken hastighet du kan ju gå allt från 1km/h 10km/h det väljer man själv.
En anledning till att gå på löpband hemma är ju för att kunna träna när barnen sover t.ex och Mannen jobbar, då kan jag inte lämna barnen och gå ut även om det är skönare med frisk luft...
Jo men jag har läst trådar om folk som skriver att de har gått i tex 20 minuter, men de skriver inte på vilken hastighet eller hur långt de har gått, så det var jag nyfiken på :p
Anonym skrev 2013-01-06 07:43:22 följande:
Jag tycker att löpband är jättebra, man slipper tänka på att det är kallt eller på kvällstid att galningar ska vara ute. Med löpbandet kan man ju ta sig en promenad när som helst i behaglig temperatur och behöver inte lägga ned en massa tid på att göra sig i ordning, eller tänka på att det är för sent på kvällen osv. Jag ställer in hur snabbt jag går, sen visar löpbandet hur långt jag kommit. Har man ont om tid kan man ju även gå två kortare pass, man kan prata med sitt sällskap hemma, se lite tv eller lyssna på musik samtidigt..Hmm, ja det kan man ju ute med..men du fattar..Mig passar det perfekt.
Precis! Det är därför jag funderar på att köpa ett :)
Anonym skrev 2013-01-06 12:34:24 följande:
5 är väl 5km/h? Alltså går du 5 km på en timme.
Löpband är skittrist och dyrt, mycket enklare och roligare att snöra på sig dojorna och traska ut!
Jag vill inte promenera ute, så därför funderar jag på löpband :)
Hejhoppsan skrev 2013-01-06 12:47:01 följande:
Det går inte att jämföra löpband med skogen, men vintertid när det är halt och marken är ojämn kör jag på löpbandet. Och min vanliga skogsrunda går helt enkelt inte att springa när det är snö om man inte vill pulsa i snön, eller trampa sönder skidspåren.
Hur fort/långt går/springer du då?