tips på dölja magen
Jag vill av olika skäl inte berätta på jobbet om graviditeten före rul son är i februari, jag kommer då vara i vecka 20. så behöver tips på hur man döljer magen bäst?
Jag vill av olika skäl inte berätta på jobbet om graviditeten före rul son är i februari, jag kommer då vara i vecka 20. så behöver tips på hur man döljer magen bäst?
Hoodies!! Stora luvtröjor med tight underdel lyckades jag dölja min till v 22 typ :)
Oj det är svårt kan jag tycka!
Du kan ju alltid säg att du har stressmage om nån frågar :)
Jag har precis samma problem... Väntar mitt andra barn och förra graviditeten väntade jag med att berätta på jobbet tills efter RUL i vecka 18 (förutom för min chef). Nu är jag i vecka 14+0 och har stora svårigheter att dölja min mage som snabbt blivit stor. Var tvungen att plocka fram mammabyxorna idag inför den kommande veckan.
Jag har ett arbete där jag bör klä mig propert. Vanligtvis bär jag dräkt och skulle jag komma i hoodies skulle det anses både ytterst misstänkt och ytterst olämpligt. Har dock inte alls någon lust att berätta före RUL som är om ca 4 veckor.
Jag vet inte om det finns någon generell lösning. Beror nog lite på hur man är byggd kroppsligt och hur man brukar klä sig etc. Jag är i v.16+3 nu och har i dagsläget inget problem att dölja graviditet. Jag är liten på alla håll och kanter från början. Bylsigt klär jag mig inte utan det handlar snarare att välja rätt skärningar och liknande så att inget sitter tajt direkt runt tjejmagen och så att säga accentuerar tjejmagen. Lite lägre skurna byxor, kavaj eller kofta knäppt enbart i midjan med någon knapp, eller inte alls, fungerar för mig.
Lägre skurna byxor och tunika.
Lösare blusar.
"Lager på lager"
Att ha en sjal hängande runt nacken å ner över magen förvillar.
Undvik figursydda plagg och tight, men inte heller för pösigt.
Luftigt och lätt gör sällan att någon börjar kika efter konturer.
Lång scarf som hänger runt nacken och kavaj över det, om man klär sig mer formellt på jobbet. Drapera scarfen så att den hänger som en gardin framför magen, det förvillar nästan hur länge som helst. Fick tipset av min kollega som körde så till efter rul med alla sina tre graviditeter, och hon hade stor mage snabbt.