• Anonym

Upptäckt svartmögel i våran lägenhet.. Hur farligt är det?

Har länge haft dålig luft och cirkulation i våran lägenhet.. Har vart så sen vi flyttade in för 5 år sen.. Den senaste tiden har de bildats fukt och kondens runt alla fönster och nu även blivit svartmögel! Upptäckte även idag att de spridit sig i sonens(som är 1,5 år) rum. Kommer ut i från vägen och taket och även blivit sprickor! Är detta farligt att andas in? Kanske en orsak till att mina barn jämt är sjuka!? :-/ jag vill bara ta mina barn och lämna lägenheten men kanske lite för "paranoid"!? Tyvärr är de ju söndag idag och jag måste vänta tills imorgon innan jag kan kontakta vår hyresvärd!! dom fixar väl de här hoppas jag!!

• Svar på tråden Upptäckt svartmögel i våran lägenhet.. Hur farligt är det?
  • Momalicious

Ja mögel är väldigt ohälsosamt att leva i. Jag var sjuk HELA tiden när vi bodde i en mögeldrabbad lägenheten, fick astma och alla möjliga besvär.

• Anonym

Usch!! känns inte kul att jag har 3 barn här hemma som bott i detta.. Kan man ringa jouren för de här!?

• viseversa

Ja mögel är INTE bra att andas in. Du ska genast ta kontakt med hyresvärden ang detta. Och ja dom SKA hjälpa till att åtgärda detta. Då det är en hälsofara att leva i mögel.

• Anonym (Tips)
    Du kan aldrig bli av med mögelskador enbart genom kemisk behandling med ozon eller kemi! Man måste alltid ta reda på orsaken till mögel i det "sjuka huset" vilka alltid är problem i konstruktionen av huset. Mögel kan orsaka sjukdomssymtom som allergi, trötthet, onormal trötthet, hosta, huvudvärk, nästäppa eller yrsel. Detta är ett viktigt varningstecken! Det kan dock vara svårt att känna igen lukten av ett hus som är drabbat av mögel om man inte är vanhttp://mogelsanering.nu/
  • MKSL

Jag börja också misstänkta att jag har mögel vid ett fönstret. Har upptäckt svarta fläckar, det även lite på taket ovanför fönstret. Det är mesta är som svart sot och går bort lätt. Men även lite färg har lossnat/spruckit vid insidan av fönstret.

Men jag har ändå använt mej av mögel medel. Frågan är hur vet man om det hjälper? Jag antar att möglet kommer tillbaka om det inte hjälper, men inom vilket tidsperspektiv?

• Pentra

Svartmögel är inte att leka med. En utav mina bästa vänner har blivit livstidssjuk i bl.a. astma pga svartmögel på arbetsplatsen; en livsmedelsbutik. ... Hälsningar, Pentra

Svar på tråden Upptäckt svartmögel i våran lägenhet.. Hur farligt är det?