Skär mig på benen, är 13 år
Jag visste inte exakt vart jag skulle lägga detta, men jag behöver hjälp snabbt bara. Jag går i 7:an och lider av sjuk ångest, varje dag. Har även fått som en ångestattack en gång i skolan, det var som panik och ångest blandat (det var första gången det hände). Minns bara att jag fick panik, mådde illa, kunde knappt andas, hade ont i hela kroppen, kunde knappt tänka... så sprang jag ut i snön och kräktes och så, det höll i sig i kanske 5 minuter tror jag, sen blev det lite bättre men jag gick runt och skakade resten av dagen. Lärarna sa åt mig att gå hem.
För exakt en vecka sedan dog en person jag älskade väldigt mycket, och samma kväll hade jag sån ångest och var så chockad så jag tog ett rakblad och skar upp mig precis under knäna typ. Sen dess har jag gjort det flera gånger. Jag skrev ett slarvigt kort mejl där jag berättade vad jag hade gjort till en lärare i skolan som jag har en ganska bra relation med. Var på UMO och pratade med en kurator där men hon blev nästan lite nervös och chockad när jag berättade det för henne. Två av mina vänner vet även om det, dom tyckte att jag var helt galen.
Jag vågar verkligen inte säga något till mina föräldrar, jag skäms verkligen ihjäl. Vi har annars rätt bra relation, vi kan prata om det mesta men just detta vägrar jag ta med dom även om jag vet att det skulle behövas.
Jag behöver seriöst hjälp nu!! Vad ska jag göra? Hur slutar man skära sig?