• Anonym (Tips tack!)

Tips för oss som har svårt att bli gravida!

Jag och min make har försökt bli gravida i 2 år, inget händer. Vi har genomgått en utredning nyligen som visade på att allt är som det ska, inget fel på oss alltså. Nu står vi i IVF-kö. Jag har försökt allt känns det som och skulle gärna vilja ha tips på mat etc. från er som försökt länge och sedan lyckats. 

Jag undanber mig "tips" som att slappna av och tänka på något annat.  

• Svar på tråden Tips för oss som har svårt att bli gravida!
  • Anonym

Skaffa gravid appen :) Då har man bättre koll på allt som händer i cykeln osv :)

• Anonym (Tips tack!)
    Anonym skrev 2013-01-06 15:48:24 följande:
    Skaffa gravid appen :) Då har man bättre koll på allt som händer i cykeln osv :)
    Tack! Jag har appen "period tracker". Är det någon annan du tänker på som är bättre? 
  • Anonym
    Anonym (Tips tack!) skrev 2013-01-06 15:52:10 följande:
    Tack! Jag har appen "period tracker". Är det någon annan du tänker på som är bättre? 

Har bara testat en och det är "Women log", jag tycker den är jättebra! Sen om den är bättre än din det vet jag inte.. 

Äl-stickor om du inte testat det? (Men det har du säkert)? 

• Anonym (Tips tack!)
    Anonym skrev 2013-01-06 16:01:11 följande:

Har bara testat en och det är "Women log", jag tycker den är jättebra! Sen om den är bättre än din det vet jag inte.. 

Äl-stickor om du inte testat det? (Men det har du säkert)? 

Ska ladda ner den också :) 

Äl-stickor köper vi storpack av ;) Det verkar inte funka. Eller det ger ju utslag och även gyn har kollat så jag har ordentlig ägglossning och det har jag, med många ägg. Men inte blir jag gravid för det! Vi sexar ca. varannan dag i två veckor runt äl för att vara på den säkra sidan.
  • Anonym

Tyvärr finns det nog ingen särskild mat eller sånt som gör det lättare att bli gravid...

En del testar ju alternativmedicin, särskilt munkpeppar har jag läst om men inte testat själv, men det finns väldigt lite medicinska bevis för att det faktiskt funkar.

Kroppen är väldigt konstig, vi försökte i 2,5 år och gjorde sen två IVF som misslyckades (utredningen visade inget konstigt). Ett år senare blev jag gravid spontant utan att göra nåt särskilt!

• Anonym
    Anonym (Tips tack!) skrev 2013-01-06 16:06:43 följande:
    Ska ladda ner den också :) 

Äl-stickor köper vi storpack av ;) Det verkar inte funka. Eller det ger ju utslag och även gyn har kollat så jag har ordentlig ägglossning och det har jag, med många ägg. Men inte blir jag gravid för det! Vi sexar ca. varannan dag i två veckor runt äl för att vara på den säkra sidan.
    Har läst ngn stanns att man ska ligga en halvtimme med rumpan uppåt efter killen har kommit i dig för att maximera chansen att många spermier tar sig in genom livmodertappen ;) Sen om det är en myt.. Vilket det säkert är.. men varför inte testa ;)
  • Anonym (1)

Hur är din livsstil? Vikt?

Bisolvon (stavning?), akupunktur,  zoonterapi, olika vitaminer och mineraler (kan inte vad dom heter då jag själv inte varit i den sistsen).

• Anonym (Tips tack!)
    Anonym skrev 2013-01-06 16:11:20 följande:
    Tyvärr finns det nog ingen särskild mat eller sånt som gör det lättare att bli gravid...

En del testar ju alternativmedicin, särskilt munkpeppar har jag läst om men inte testat själv, men det finns väldigt lite medicinska bevis för att det faktiskt funkar.

Kroppen är väldigt konstig, vi försökte i 2,5 år och gjorde sen två IVF som misslyckades (utredningen visade inget konstigt). Ett år senare blev jag gravid spontant utan att göra nåt särskilt!
    Nä, egentligen så vet jag ju det också. Men det känns som man behöver lite hopp för att orka uthärda barnlösheten. Jag gillar känslan av att pröva något nytt en månad och känna att "nu fasiken kommer det ta sig". Gillar så klart inte besvikelsen sen när det inte gör det... 

Grattis till er! Vad underbart att det bara kom av sig själv :)  
  • Anonym

Om du inte motionerar rgelbundet så kan det ju kanske vara ett tips att börja göra det :) Nu menar jag typ promenader tillexempel :)

• Anonym

Vad väger du? Om du är överviktig är det viktigt att gå ner i vikt, även några kilo kan hjäpa!

Röker du? Rökning sänker chansen att bli gravid.

Svar på tråden Tips för oss som har svårt att bli gravida!