• Dandelionis

    Hyra lägenhet utomlands?!

    Hej!

    Jag behöver snabb hjälp. Jag och min sambo vill åka iväg i augusti i år till något varmt och härligt land. Jag pluggade i Spanien i Nerja i en månad när jag gick på gymnasiet och tyckte det var jättefint där, så gärna någon kuststad i Spanien. Egentligen går vilket land som helst bra (Grekland, Kroatien, Cypern osv osv) bara det är riktigt varmt. Det är sola och bada vi vill göra. That's it. 

    Problemet är att det är så himla svårt att hitta lägenheter. De flesta förmedlingar som kommer upp på google hyr ut svindyrt per vecka. Vi är båda studenter och kan nöja oss med låg standard bara priset är överkomligt.

    Alla tips är välkomna! Vi vill få något bokat så snart som möjligt.  

  • Svar på tråden Hyra lägenhet utomlands?!
  • Deiia

    Augusti är den i särklass dyraste månaden. Kan ni resa i juni istället så är det andra priser.
    Vi brukar hyra hus/lägenhet genom Novasol.
    http://www.novasol.se/
    Men varför måste ni ha en lägenhet om ni bara är två personer? Ett Hostal är mycket billigare. Hostal är ett billigare hotell, inte ett vandrarhem.
    En annan sida att leta boende på är Booking:
    http://www.booking.com/

       

  • Dandelionis

    Tack!

    Som svar på era frågor:

    Vi måste åka i augusti för det är enda månaden vi är lediga (sommarjobb, vansbrosimmet, osv). 
     
    Sen måste vi inte ha lägenhet men eftersom vi ska vara borta så länge är det skönt att kunna laga egen mat och slippa köpa frukost, lunch och middag "ute".

    Fler tips? 

  • Dandelionis

    Tack :)

    Det är ingen som har hyrt lägenhet i Spanien (exempelvis Nerja) själva eller kanske har en lägenhet att hyra ut? 

  • evaoregon

    Där man hyr direkt av ägarna kanske kan vara något?  Man kan nog förhandla sig till lite billigare hyra om man hyr samma bostad en längre tid.

  • Looloo97

    Blocket har ju många privatlägenheter och det är oftast billigast, Sembo kan ha boka-tidigt rabatt annars är det ganska dyrt i Augusti. Booking.com har flera lägenhetshotell till lägre pris än om man bokar direkt via hotellet.

    Hittade det här i Nerja 1 vecka i augusti via Housetrip:
    www.housetrip.com/en/rentals/88921&to_date=2013-08-17 

    I övrigt ÄR augusti en dyr månad eftersom de flesta tyskar och engelsmän och övriga medelhavsländer har sin semester då och det blir lätt fullbokat... 

  • Dandelionis
    Anna 679 skrev 2013-01-26 21:23:55 följande:
    Hej
    Ser att du letar boende i Nerja. Vi har ett radhus där som vi hyr ut. Vet ej om det är för dyrt för er budget,
    Se på www.hyrinerja.blogspot.se
    Just nu är det ledigt från 5/8.

    Det ryms lätt 2 st till så hittar ni ng att resa med så blir det ju billigare. Flygresorna till Spanien är billigare i augusti.
    Tack för tipset! Det är tyvärr väldigt dyrt för oss då vi vill vara borta en månad och bara är 2 personer. Men hoppas ni hittar någon annan hyresgäst! :D
  • evaoregon
    Dandelionis skrev 2013-01-27 17:13:39 följande:
    Tack för tipset! Det är tyvärr väldigt dyrt för oss då vi vill vara borta en månad och bara är 2 personer. Men hoppas ni hittar någon annan hyresgäst! :D
    Såg du att "För hyra under längre tid så är den 4:e veckan gratis."?
  • Dandelionis
    Duckan skrev 2013-01-28 09:06:45 följande:
    6800 kr /veckan under högsäsong är inte dyrt tycker jag.
    Tyck inte det då. Det har inget med saken att göra. Obestämd
  • Duckan

    Vad jag försökte tala om är att det kan vara svårt att hitta så mycket billigare boende, vilket ju är relevant. Hoppas det löser sig ändå.

  • Dandelionis
    Duckan skrev 2013-01-28 19:48:37 följande:
    Vad jag försökte tala om är att det kan vara svårt att hitta så mycket billigare boende, vilket ju är relevant. Hoppas det löser sig ändå.
    Jaha försökte du tala om de?
  • michita

    Hejsan

    Vi har en underbar läght i Fuengirola, fullutrustad. 1 sovrum med dubbelsäng samt en bäddsoffa i v-rummet för 2 personer. 2 min från stranden, barer, torg. Total nyrenoverad. På restauranggatan mysigaste ställe att vara på. Ring oss 0736-716609 eller mejla om priset

    miafiore@hotmail.com

  • meriti
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden. 
Svar på tråden Hyra lägenhet utomlands?!