• Dr to be

Vilken klädstorlek har era 9-10månaders och hur mycket väger de och hur långa är de?

Som rubriken lyder vår guldklimp på 9.5 månade har strl 68 (kan fortfarande ha vissa byxor i strl 62), väger någonstans mellan 8.3-8.5kg och är 69-70cm lång. Frågar eftersom det i strl-hänvisningar står 4-6mån i strl 68 och vill veta hur väl det verkar stämma. Är vår dotter ensam om att ha 68 i sin ålder?

• Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 9-10månaders och hur mycket väger de och hur långa är de?
  • Mercurialis

Andra barnet började med storlek 68 på sin 8-månadersdag (och kunde då fortfarande ha en del plagg i storlek 62) och storlek 74 plockade jag fram lagom till hans 1-årsdag.

Vid 8,5 månads ålder vägde han 7 kg och var 66 cm lång.

Första barnet var ungefär i samma storlek (lite större) i den åldern och hade också samma storlek i kläder. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Liteniapril

Vår dotter blir 11 månader idag och har samma storlek som er. Väger runt 7,5 kg och är väl ca 67 cm. Dock var vår tjej extremt liten när hon föddes, men ändå

Försök att inte stirra dig blind på strl så länge hon mår bra

• The Fugly

Har inte totalkoll på läget idag men för en månad sedan, när hon var drygt 8 månader vägde hon 9 kilo och var 72 lång och drar idag 74/80 men kan fortfarande med lite god vilja använda ett par plagg i 68 som var generösa i modellen.

Däremot började hon med 68 först när hon var nästan 6 månader så det stämde inte helt på den tiden. 

Ever stop to think, and forget to start again?
  • aztec

7,5 mån & väger ca 9kilo och är 74cm lång :) använder 74 på byxor och 68/74 på överdel..

• BFmars2012

Snart 10 månader, har börjat använda endel 86 men mest 80. Så stor skillnad

på olika märken! På 9 månaders kontrollen var han 77 cm lång och vägde 10,6 kilo.

• Oförglömlig

Min dotter är 8,5 månad blir 9 månader 14/1. Väger 7,9 och är ca 72 cm Lång. Använder 74/80 byxor vissa är lite långa men viker bara. Body har hon 68. Kan ha 74 men de är så stora. Sonen hade vid 7 månader 74. Han va lite större.

• FridaLeja

Min dotter på 9,5 månad väger strax under 10 kg och är 75 cm. Jag köper 80 till henne nu, är lite stort ibland men hellre växa in i de än att det blir liter fort. Hon kan fortfarande ha Sina gamla bodysar i 68, konstigt nog. Har i princip hoppat över 74.

• FridaKarin

Min son hade storlek 74. Visste kunde han ha 68 men jag gillar när kläderna sitter lite lösare. Kommer inte ihåg hur lång han var men när han fyllde 1 år var han iaf 81 cm och hade storlek 80 och vägde runt 10kg

• notice

Storlek 68 hade hon då, nu är hon snart 11 månader och vissa kläder i storlek 74 passar. Har även några bodys i storlek 62 som är lite korta i ärmarna men passar bra för övrigt. Vid 10 månader var hon 69,5 cm och vägde 7470 g.

• Annapanna85

Min dotter väger ca 9 kilo och är 5,5 månad gammal. Har storlek 74/80.

• Liindaae

Vår dotter är 9 månder, väger strax under 9 kg och är 73-74 cm och använder nästan bara storlek 80 nu :)

• Alisa

Sonen 10 mån var 68 cm på senaste mätningen, men kan utan problem ha strl 80 (!) i en del bodys från Lindex. 

• Mary Jo

Min son är 9 månader ,10 kg och kanske 77-78 lång och har storlek 80. (ibland 80/86) 

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • trollet83

sonen är snart 10 månader, har 74/80 i kläder ska på 10-månaders kontroll i nästa vecka så får vi se hur stor han är. Men detta är väl så olika det som står i kläderna är väl bara ett snitt på åldern, beror väl på födelsevikt mm så tror inte man ska bry sig så mkt vad som står i kläderna.

• izgo

Vill bara säga angående storleken: min son hade stl 74 vid 4 mån ålder. :) vägde 8200 vid 4mån ålder. Är snart 5mån och har 74/80.

• LilaRos

10 månader och har 86. En del byxor i 92.

79cm 13kg.

Andra sonen körde på samma ungefär, men han var inte lika tung så byxor i 86 funkade bättre på honom i denna ålder.

Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 9-10månaders och hur mycket väger de och hur långa är de?