• solhatten

orkar snart inte mer, bryter i hop:-(

Vår dotter på 8 år kommer göra att vi går in i väggen snart.Hon vägrar sova i sitt rum som ligger på övervåningen,hennes bror sover också däruppe men det hjälper inte.Hon vägrar somna däruppe om vi inte sitter utanför hennes rum och då får man sitta minst 2 timmar på natten kommer hon och vill sova hos oss,annars står hon och skriker.Jag tröttnade på bråket och lät henne sova i lillebrors rum som ligger på nervåningen men det hjälpte inte hon kom på natten ändå har nu ställt in en extrasäng i vårt rum som hon ska kunna ta på natten så vi ska få sova nånting,vi har även fixat hennes rum jätte fint och hon har fått en tv och nya möbler mm.men hon vägrar ligga däruppe.jag känner att hela samlivet med min man blir lidande vi jobbar mycket och behöver verkligen få känna den där närheten vi försöker även skaffa barn och jag vill inte ha sex i samma rum som hon sover i då hon är så pass stor nu.Hon verkar orolig när hon sover har jag märkt även när hon sover mes oss,så hoppar hon runt sparkar slåss mm hon har även lätt för att gå i sömnen.vad ska vi ta oss till nån som har några bra förslag??? Funderar på att ringa till barnläkaren och höra vad dom säger hon är ju så trött och irriterad på dagarna så jag tror hon får för lite sömn..

• Svar på tråden orkar snart inte mer, bryter i hop:-(
  • tro  hopp  kärlek

Mitt råd är bara att låta henne sova hos er, eller att du eller din man lägger sig några nätter hos henne för att bryta neg med sömnen i sitt rum, Låta ljuset vara på, och att hon vet att ni finns i närheten. Kanske en nattradio som kan vara på. 
    Annars finns det många tillfällen förutom just nattetid att ha sex, det är bara fantasin som sätter gränser.Flört

Prova även att flytta lite på sängen, det kan ha inverkan på sömnen enl gammal skrock så är naturen uppdelat i fyrkanter. Djuren ligger aldrig i de kryss som blir. Man ska heller inte ställa sängen i ett sådant. (magnetfält)

Hon kan ha ont i  benen av växtvärk om hon sparkar mkt, kanske en alvedon till natten kan hjälpa?

Det är inget annat som hon ser eller hör nattetid?

• Annelie 76

Börja med att gå till doktorn och kolla att det inte är nåt fel. I värsta fall kanske ni kan få några milda sömntabletter utskrivna som hjälper till att bryta hela detta negativa. Sen är hon ju så stor att det borde gå att prata med henne. Fråga varför hon inte vill vara i sitt rum och försök gemensamt komma på en lösning som funkar för er alla. Alla lösningar som får henne att stanna i sitt rum är bra lösningar så även om hon vill sova med fullt lyse på så låt henne, bara hon är kvar på sitt rum...

• JessicaPersika

Av egen erfarenhet tycker jag att ni ska ha henne i erat sovrum. Mysa med mannen kan du göra i vardagsrummet när barnen sover. Bättre att dottern känner sig trygg:) hoppas det löser sig för er.

• solhatten

Tack för era svar hon sover redan med lampa,och radio på.Hon säger själv att hon drömmer mardrömmar och att hon drömmer mardrömmar om vargar och dyl.Visst skulle man kunna sova nån natt med henne i sitt rum,men då ska man ju gå och lägga sig samtidigted henne och det vill man ju inte.Vi har haft det här problemet nästan ett år,så sex inne på toaletten och i vardagsrummet är inge kul längre vill ha en säng..Hon försöker även få komma till oss fast hon har en säng i vårt rum men då tvärvägrar jag,det kommer vara jag som kommer få äta sömntabletter för att få sova snart..

Svar på tråden orkar snart inte mer, bryter i hop:-(