• Anonym (IVF)

Spinning under IVF?

Är det OK att träna spinning under IVF behandling? Under ägguttag och ägginsättning och därefter menar jag då. 
    Någon som vet? 

• Svar på tråden Spinning under IVF?
  • Anonym (IVF)

ingen som vet?

• Claudia gbg

De officiella och generella råden är ju att man ska leva som vanligt.

På min resa till mina två barn har jag dock fått ett och annat råd om att faktiskt ta det lite lugnt...

Lycka till!!!

• Anonym

Det finns inga speciella förhållningsregler kring motion, MEN det är vanligt att man blir svullen och öm i nedre delen av buken (pga av att äggstockarna blir jättestora av alla äggblåsor).
    Jag kunde inte springa i slutet av stimuleringen (gjorde ont som att trycka på ett blåmärke i varje steg) och det var ganska obekvämt att cykla till jobbet också. 

• Anonym

Jag fick rådet från läkaren att inte röra mig mer än "vanlig promenad" när jag sprutade och kring ÄP - ET. Äggstockarna blir ju jättestora och man vill tydligen inte att de ska belastas onödigt... Om man får vätska i buken så finns också risk att äggstockarna "snor sig" av att man rör sig, och då får man akuta smärtor så att man inte kan göra annat än att ligga på marken och ropa efter ambulans... detta enligt min läkare. Fast det sista sa hon efter jag hade blivit överstimulerad och hade väldigt mkt vätska i buken. Övriga råd om endast promenader kom innan!

Svar på tråden Spinning under IVF?