• Baby Doll

Han blev också en bebis!

Vi har fått en ny bebis i huset, lilla Olivia har blivit 3 veckor och i samband med det så blev en av våra tvilling killar som är 2.5 år en baby igen han också. Börjat prata baby språk (fast vi inte pratar bebis språk hemma, vart får han det ifrån?)

Jag undrar om ni upplevt samma sak, och när gick det över? Ska man påminna honom att prata "ordentligt" eller låta han hållas?

www.mybabydolls.blogg.se

Me & My 5 Baby Dolls - www.mybabydolls.blogg.se -
  • Svar på tråden Han blev också en bebis!
  • Bräckehäxan

En helt normal och sund reaktion! Gör ingen stor grej av det skulle jag säga.... Förstår dock att det är irriterande... Min 4-åring blir bebis ofta och lillasyskonet kommer inte förrns i maj.. Jag fasar lite för hur det blir då... ibland vill man va liten helt enkelt... Till och med jag minns att jag själv ville va bebis när jag var barn....

• iser

Min 3 åriga dotter förvandlades till katt när hon blev storasyster. En kattbebis. Vi lät henne vara och nu när lillebror är tre månader har det gått över. Hon har börjat inse att det inte är så kul att vara bebis eftersom man inte kan äta glass då. Vårt största problem är dock att hon börjat (!) med napp på natten. Hon slutade med napp när hon var två men började ta lillebrors napp när han började.

• CrazyChristina

Min kille var 22mån när lillebror kom till världen men det är först nu när lillebror snart är 9 månader som han börjar bli bäbis(han är 2,5år nu), han gråter, använder napp vilket han aldrig gjort innan och ska krypa runt. Vet ju inte vad man ska tro ibland.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
Svar på tråden Han blev också en bebis!