• mamma al

The reef

Vi är en familj på två vuxna och tre barn 1,6 och 8 år. Vi funderar på att åka till The Reef i Frederikshavn i sommar. Just nu väljer vi mellan Lalandia i Rödby där vi varit många gånger och  The Reef. Att kostnaden blir mycket högre förstår jag eftersom det är dyrare att ta sig dit och man inte kan laga mat själv utan måste äta på restaurang.

Någon som varit där? På The Reef alltså. Lalandia i Rödby känner vi till väl:)

Det skulle vara intressant att höra era erfarenheter.

• Svar på tråden The reef
  • NHult

I sommar ?
    varför inte bada innomhus på vintern och ute på sommaren,
    Tänk på att the Reef är mycket mindre än Lalandia.
    Reef passar sig bättre att ta en weekend en övernattning räcker.
    Var bor ni ? vi bor i Göteborg så vi brukade åka över dagen och bada.

Annars finns ju Palmstranden i Fredrikshamn, trevligt om man vill bada i havet. 

Bloggar lite här på FL <3
  • mamma al
    NHult skrev 2013-01-06 22:58:52 följande:
    I sommar ?
    varför inte bada innomhus på vintern och ute på sommaren,
    Tänk på att the Reef är mycket mindre än Lalandia.
    Reef passar sig bättre att ta en weekend en övernattning räcker.
    Var bor ni ? vi bor i Göteborg så vi brukade åka över dagen och bada.

Annars finns ju Palmstranden i Fredrikshamn, trevligt om man vill bada i havet. 

Perfekt! Det var precis såna här reflektioner jag var ute efter. Att det var mycket mindre än Lalandia visste jag inte. tyckte att det såg så kul ut på bilderna.

När vi är på Lalandia brukar vi ju grilla, spela minigolf, sola o s v. Därför är det mysigt även på sommaren. Men är The Reef så litet att man lätt gör det på två dagar blir det ju annat.

Jag ska googla palmstranden.
  • VisitDenmark

Om ni vill ha lite större badland och fler aktiviteter runtomkring - och på Jylland, rekommenderar jag Skallerup Klit. Det är ett väldigt fint feriecenter, lite som Lalandia, men ändå väldigt annorlunda. Man bor i fina stugor, det finns ett badland - minde än Lalandia men större än The Reef, det finns lekland, pysselrum där man bl a kan måla sin egen t-shirt och ett härligt romerskt spa för de vuxna.

Skallerup ligger rakt över Jylland från Frederikshavn, det tar ca 1 timme att åka dit och det är lika bra året runt. Jag har själv varit där flera gånger, både med jobbet och med min familj. Min son (7 år) älskar Skallerup, och Lalandia också för den delen ;)

Jag håller med "mamma al" som skriver att The Reef passar bättre för en helg och så kan jag också bara hålla med om att Palmestranden är fantastiskt. Man tror inte att man är i Skandinavien :D

• VisitDenmark

... och så glömde jag att skriva att Skallerup ligger precis vid en underbar sandstrand så där finns det också möjligheter för dopp i havet även om det kan vara lite blåsigt på västkusten :)

• mamma al

VisitDenmark: Tack för tipset. Ska kolla upp Skallerup! Det verkade trevligt.

• Ylva Vitorovic

Hej!
    Jag heter Ylva Vitorovic och arbetar med Stena Lines sociala kanaler. Vi har sett att ni har visat intresse för Legoland här på Familjeliv.se och tänkte passa på att berätta att vi denna vecka har temat "Resa med barn" på vår Facebooksida. Det innebär bl.a. en tävling där vinsten är en resa till Legoland (Länk till vår Legoland tävling:

http://www.facebook.com/stenalinesverige/app_448952861833126), en chat där bl.a. både Familjeliv.se och Legoland deltar (länk till Facebookeventet om chatten: http://www.facebook.com/stenalinesverige#!/events/575004325858120/). Dessutom lanserar vi även vår tävling Bloggbussen13 för föräldrar som bloggar om familjelivet (Läs mer om Bluggbussen13 och chatten här: http://www.stenaline.se/bloggbussen13)

Under hela veckan kommer vi även att lyfta våra barnvänligaste och roligaste besöksmål på våra destinationer. Hoppas att detta kan vara av intresse.
    Hälsningar, /Ylva Vitorovic, Stena Line

• Dixie
    Ylva Vitorovic skrev 2013-04-22 13:31:27 följande:

Hej!
    Jag heter Ylva Vitorovic och arbetar med Stena Lines sociala kanaler. Vi har sett att ni har visat intresse för Legoland här på Familjeliv.se och tänkte passa på att berätta att vi denna vecka har temat "Resa med barn" på vår Facebooksida. Det innebär bl.a. en tävling där vinsten är en resa till Legoland (Länk till vår Legoland tävling:

Ylva - om du nu jobbar med sociala medier borde du nog kolla upp reglerna innan du gör reklam i alla resetrådar......

Ett reklamfritt forum Forumet får inte användas i reklam- eller marknadsföringssyfte utan redaktionens tillstånd. Endast oberoende tips är tillåtna. Annonsering får heller inte ske i forumet. Detta gäller även länkar eller tips om/till bloggar/hemsidor med försäljning eller egna traderaauktioner.

Privatpersoner som vill annonsera hänvisas till Köp & Sälj.

Företag som vill annonsera hänvisas till vår annonsavdelning.

Svar på tråden The reef