• Tjolinti

Gå långa rundor med tyngder??

Jag har två hundar som jag är ute och går med flera timmar dagligen. Jag går ganska rask takt alltid. Saken är att jag är inte tjock men min kropp är väldigt otränad och jag skulle vilja få fastare kropp på något sätt. Jag är för snål och lat för att gå till ett gym faktiskt. Jag spenderar hellre tid ute och går med mina hundar än och ställer mig på ett löpband på ett gym. Problemet är lite att jag kan inte springa med hundarna för den ena har lite problem med bakbenen så vi går en massa iställeet för att slita på honom med löpning. Finns där något jag kan göra med mig själv så jag tränar mer avv att gå? Finns det tyngder man kan fästa kring benen? Köpa en bra ryggsäck och fylla den med vikter? Har ni några bra ideér som heller inte sliter allt förmycket på min kropp?

• Svar på tråden Gå långa rundor med tyngder??
  • jashrinah

ankeltyngder funkar utmärkt =) det kör jag med för jag hatar att springa ;) går du med hundarna lösa kan du ju även ha tyngder med dig att hålla i händerna =) 

• mojnemenito

Går ju alldeles utmärkt! FInns o köpa på Rusta för billig peng! Dessutom kan du göra raka benlyft och insida/utsida/baksida lår med tyngderna..när du är hemma alltså. Funkar kanon!

• Tjolinti

Dom är lösa ibland men går jag med musik stänger jag av hjärnan och då får dom vara kopplade jag ska kolla upp ankeltyngder

• Tjolinti

Dom är lösa ibland men går jag med musik stänger jag av hjärnan och då får dom vara kopplade jag ska kolla upp ankeltyngder

• XcsM

Det finns kanonfina tyngder att fästa med kardborre kring både anklar och kring handleder, det funkar kanon! Finns även vätskeryggsäckar i en massa olika prisklasser där man förrutom vatten kan slänga i lite tunga saker

• Tjolinti
    XcsM skrev 2013-01-07 11:44:56 följande:
    Det finns kanonfina tyngder att fästa med kardborre kring både anklar och kring handleder, det funkar kanon! Finns även vätskeryggsäckar i en massa olika prisklasser där man förrutom vatten kan slänga i lite tunga saker

Jag började kolla vikter igår och blev helt till  mig :D Skit snygga grejer det fanns. Väldigt olika prisklasser. Har ingen aning om vilken tyngd jag ska börja med. Ett kg per ben låter lite men sen vet jag ju inte förrän jag har fått de på mig. Vore nog bäst att ta mig till en butik och prova och inte bara beställa hem. Såg även viktvästar men de var ganska dyra så de blir nog n ordentlig ryggsäck för den har jag mer användning för :)
  • XcsM
    Tjolinti skrev 2013-01-07 13:14:38 följande:

Jag började kolla vikter igår och blev helt till  mig :D Skit snygga grejer det fanns. Väldigt olika prisklasser. Har ingen aning om vilken tyngd jag ska börja med. Ett kg per ben låter lite men sen vet jag ju inte förrän jag har fått de på mig. Vore nog bäst att ta mig till en butik och prova och inte bara beställa hem. Såg även viktvästar men de var ganska dyra så de blir nog n ordentlig ryggsäck för den har jag mer användning för :)
    Nja, viktväst tror jag mer man skall använda vid styrketräning Fast jag vet inte, det finns kanske lite olika typer som lämpar sig för olika saker?
    Jag och min sambo har en från Ompu hemma och den är ganska otymplig att gå omkring med så den är i alla fall avsedd för styrketräning och inte promenader  
  • Tjolinti
    XcsM skrev 2013-01-07 13:17:36 följande:
    Nja, viktväst tror jag mer man skall använda vid styrketräning Fast jag vet inte, det finns kanske lite olika typer som lämpar sig för olika saker?
    Jag och min sambo har en från Ompu hemma och den är ganska otymplig att gå omkring med så den är i alla fall avsedd för styrketräning och inte promenader  

haha, jag läste bara på lite olika forum men visst. jag har hellre en väska på mig än att gå runt med en sån väst. :)
  • BaconFett

Jag lånade en viktväst ett par gånger i höstas och sprang med den. Eller joggat kanske vi ska kalla det. I slutet blev det mest någon sorts stapplande promenad. Fruktansvärt jobbigt var det i vart fall.

Nu ska jag köpa en egen väst och det blir en mjuk modell med "mjuka" vikter istället för tackor. 20kg siktar jag på. Kommer bli rejält jobbigt och antagligen alldeles underbart!

Svar på tråden Gå långa rundor med tyngder??