• Dr Börje

10.000m klubben?

Har flugit en hel del genom åren och ibland även med min fru. Det går ju inte att neka att man ibland har funderat lite på det här med att träda in i 10 000 m klubben. Men vi har inte fått till det eller velat chansa. 

Frågan till er är naturligtvis: Har någon av er gjort det? Var det värt det? Var det skönt eller häftigare på något sätt? Var gjorde ni det (på toa, i mörkret i skydd av en filt...)?

Jag tycker mest att det verkar bökigt. 

• Svar på tråden 10.000m klubben?
  • Anonym
    Dr Börje skrev 2013-01-07 10:49:35 följande:
    Har flugit en hel del genom åren och ibland även med min fru. Det går ju inte att neka att man ibland har funderat lite på det här med att träda in i 10 000 m klubben. Men vi har inte fått till det eller velat chansa. 

Frågan till er är naturligtvis: Har någon av er gjort det? Var det värt det? Var det skönt eller häftigare på något sätt? Var gjorde ni det (på toa, i mörkret i skydd av en filt...)?

Jag tycker mest att det verkar bökigt. 
    Träffade en tjej på planet för länge sen.... Vi började hångla och pilla på varandra under en filt för att sedan fortsätta in på toaletten. När vi mellanlandade var vi tvungna att fortsätta på flygplatsen också Mailade lite efteråt men rann ut i sanden. 

Kan väl säga att det var den trevligaste atlantflygning jag gjort. Lyckad blind date med snygg tjej och fick dessutom sex. Svårt att slå

• Anonym (10 000 meter)

Jag blev avsugen av en flygvärdinna på en flygning får nått år sen. Jag satt i min stol och hon satt på knä framför mig.

Till saken hör att det va ett litet SAAB340 som var tomt förutom mig själv. Flygvärdinnan visade sgi vara en tjej som jag hade ihop det med en sommar för rätt många år sen, och den sommaren pratade vi en del om att ha sex på udda platser (och avverkade ett par av dessa platser).

det va ren slump att hon jobbade på den flighten och att jag var den enda passageraren, men skönt va det! Helt klart den bästa flygningen jag gjort på den sträckan...

• Anonym
    Anonym (10 000 meter) skrev 2013-01-07 11:30:36 följande:

Jag blev avsugen av en flygvärdinna på en flygning får nått år sen. Jag satt i min stol och hon satt på knä framför mig.

Till saken hör att det va ett litet SAAB340 som var tomt förutom mig själv. Flygvärdinnan visade sgi vara en tjej som jag hade ihop det med en sommar för rätt många år sen, och den sommaren pratade vi en del om att ha sex på udda platser (och avverkade ett par av dessa platser).

det va ren slump att hon jobbade på den flighten och att jag var den enda passageraren, men skönt va det! Helt klart den bästa flygningen jag gjort på den sträckan...

Bra jobbat. Med 30cm benutrymme och en av de minsta kabinerna på marknaden så måste hon ha varit väldigt vig för att kunna sitta på knä framför dig.
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/Passenger_cabin_of_Regional_Express_Airline%27s_%28VH-TRX%29_SAAB_340B.jpg
  • Anonym (10 000 meter)
    Anonym skrev 2013-01-07 14:04:37 följande:
    Bra jobbat. Med 30cm benutrymme och en av de minsta kabinerna på marknaden så måste hon ha varit väldigt vig för att kunna sitta på knä framför dig.
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/P...

På främsta raden är det et stort utrymme mellan stolarna och ett litet pentry samt förvaring på ena sidan och på singelraden är det plats för en dörr...

Mellan de vanliga raderna skulle det inte funka.
  • Anonym (10 000 meter)
    Anonym (10 000 meter) skrev 2013-01-07 14:13:12 följande:

På främsta raden är det et stort utrymme mellan stolarna och ett litet pentry samt förvaring på ena sidan och på singelraden är det plats för en dörr...

http://www.airoasis.net/saab%20340.html se fliken Interior
  • Anonym
    Anonym (10 000 meter) skrev 2013-01-07 14:13:12 följande:

Visst vet jag det. Har flugit 340 ett stort antal gånger. Men framme vid första raderna måste man vara extremt oblyg för att inte vara orolig för att bli påkommen eller sedd av övriga besättningen. Bravo.

www.bac.aero/files/425/Seat%20map%20Saab%20340A.jpg

• Anonym (10 000 meter)
    Anonym skrev 2013-01-07 14:32:53 följande:
    Visst vet jag det. Har flugit 340 ett stort antal gånger. Men framme vid första raderna måste man vara extremt oblyg för att inte vara orolig för att bli påkommen eller sedd av övriga besättningen. Bravo.

www.bac.aero/files/425/Seat%20map%20Saab%2034...

Fördelen med detta lilla flygbolag (inrikes) är att de bara har 1 personal i kabinen övriga sitter framme i cockpit. Det va inte lite nerväst innan vi tog mod till oss till att göra det, men det gick fint till slut.
    Tror tyvärr inte att hon jobbar kvar längre
  • Anonym
    Anonym (10 000 meter) skrev 2013-01-07 14:36:14 följande:

Fördelen med detta lilla flygbolag (inrikes) är att de bara har 1 personal i kabinen övriga sitter framme i cockpit. Det va inte lite nerväst innan vi tog mod till oss till att göra det, men det gick fint till slut.
    Tror tyvärr inte att hon jobbar kvar längre
    I Sverige har jag flugit 340 med Sverigeflyg (Blekinge/Gotland/Kalmar), Golden Air samt NextJet. Ingen utav dessa flygningar har haft mer än 1 person i kabinbesättningen. Trångt så att en normallång person inte kan stå raklång i gången. Så jag beundrar henne för att hon lyckades. Samt att inte någon kom ut från cockpit, vilket har hänt någon gång.
  • Anonym (10 000 meter)
    Anonym skrev 2013-01-07 14:50:43 följande:
    I Sverige har jag flugit 340 med Sverigeflyg (Blekinge/Gotland/Kalmar), Golden Air samt NextJet. Ingen utav dessa flygningar har haft mer än 1 person i kabinbesättningen. Trångt så att en normallång person inte kan stå raklång i gången. Så jag beundrar henne för att hon lyckades. Samt att inte någon kom ut från cockpit, vilket har hänt någon gång.

Det behövs inte så mycket ståhöjd för att sitta på knä... Håller med om att planen är trånga så förbannat och jag gillar dem inte i övrigt. Tyvärr kommer detta nog inte att hända någonsin igen för min del.
  • Dr Börje

Det verkade inte vara så många som hade något att bidra med i den här tråden...förutom diskussion om utformningen av en viss flygplanskabin

• Anonym (ok då)

Jag flyg till USA med min fru för några år sen, vi hamnade ett ledigt säte och satt vid fönstret och när alla gör sig redo för att sova startade vi upp under filten med lite smekande, när det var lugnt smög vi bak till toan men när man väll kom in där två personer så försvann ganska mycket av lusten, inget som flygtoa doft och obekvämställnig och lysrörsljus kan ta död på stämningen. Så vi gick tillbaka och hade oss ett happy ending i under filten i stället vet inte om det räknas då?

• Anonym

ha ha ja flera gånger mest i Jumbo 747 på toa
    då jag arbetade i USA och flög mellan Köpenhamn o
    New York var 4 mnd så där har jag varit medlem
    sedan 1976-1985Flört   

Svar på tråden 10.000m klubben?