När berätta för barnen om den nya mannen?
Jag är singel sedan 2 år tillbaka, mina barn är 11 och snart 9 år. Separationen från deras pappa har de tagit ganska hårt men börjar nu inse att det inte kommer bli vi igen. Barnen bor varannan vecka hos mig.
Senaste tiden har min äldsta (dotter) sagt att jag INTE får träffa någon ny kille förrän om flera år, och jag märker att hon verkligen menar det. =(
Sedan 2 månader tillbaka har jag träffat en kille som jag tycker om väldigt mkt, det känns som att det skulle kunna bli ännu mer seriöst än vad det redan är. Problemet är bara att jag inte vågar berätta för mina barn om honom. Jag är rädd att det kommer bli mentalt jäkligt jobbigt för dem och det går ut över skola m.m.
Kanske löjligt att jag är så rädd, men mina barn har en väldigt speciell syn på separationen och vill inte att det ska bli några förändringar över hur vi har det idag.
Min son har sedan han börjat skolan haft det lite jobbigt i skolan, ingen utredning är gjord men någon känslomässig överaktivitet och agressionsterori finns i bakgrunden. Jag vill inte att det ska bli värre i skolan för honom. Han är en sån som inte visar sina känslor på annat ställe än på skolan där ledsenheten visas i agression mot klasskompisar och lärare.
Jag vill försöka få barnen att förstå att jag vill vara lycklig tillsammans med en man igen, men jag vill inte förstöra det vi har idag, jag och barnen.
Vill ju inte vara singel för alltid bara för att lägga locket på heller..
Någon som vart i samma dilemma, hur gjorde ni, hur reagerade barnen, och hur gick ni vidare?