Svärmor gör mig galen
Jag blir galen på min sambos mamma
träffade min sambo januari 2010 och han bara känna hans pappa en stund då han gick bort i sjukdom så hans mamma blev ensam det året han blev typ bara 65 år så han va ju inte så gammal . Blev tillsammans med sambon och vi förlovade oss och i dec 2010 flyttade vi ihop och vi väntar vårat gemensama barn nu i feburari . I början av vårt förhållande va den intima delen bra men nu är den kass och tjata och prata om det funkar inte sambon tar inte till det , allt blir bara jobbigare pgr av hans mamma . Hon är sur grinig och klagar på allt och alla och hon har tillochmed gjort mig ledsen sambon har sagt till henne men det hjälper inte hon har 3 barn men det som måste hjälpa till mäst är sambon , så fort hon råkat ut för olycka eller inte mår något bra bo själv i lägenheten eller hon behöver hjälp hon vill tilloch med att sambra on skulle göra så han kan hämta ut recept på apoteket till sin bror då sa jag till honom att han inte ska det hans bror får klara sig själv han är ändå vuxen och fyller 36 år : / hon sitter och klagar och säger att hon inte vill fira jul och sakerna som hon har på vinden ska hon enna dagen ge till dom behövande som kommer och hämtar och säljer dom vidare andra dagen ska hon slänga dom och då är det sambon som ska fixa det för bara han som har körkort , han pratar med henne 2 gånger om dagen annars ringer hon och frågar om allt är bra och typ efterlysser oss , när vi pratar hemma hos henne så tjatar hon bara om sin dotters barn och många gånger så pratar hon om gamla människor som vi inte har en anning om hon vägrar gå ut och umgås med såna i sin ålder hon hittar på ursäkter hela tiden , hon kan inte ta bussen till sin dotter fast det inte alls är så jobbigt som hon får det att låta , när vi säger något så biter hon ifrån sambon försöker få henne till en kurator då hade hon tydligen sagt vad ska det va bra för jag har redan bearbetat min sorg . jo eller hur säger jag då , där hon bor så skötter inte dom om huset så allt e gammalt och det låter och folk låter och hon klagar på allt där och prata med styrelsen funkar inte för dom lyssnar inte , hon är en rigtigt energitjuv har sagt till sambon ska hon hålla på så här vill jag inte åka ditt , han får ta så mycket så tycker synd om honom , tror jag tjatar för mycket på honom om hans mamma ibland men vad ska jag göra något måste ju göras innan vårat förhållande förstörs av henne :( jag kan inte säga till henne , hon sa till mig när jag planera att du ska inte plannera så långt fram vad ska det va bra för , innan jag blev gravid så satt jag och pratade med min son från ett annat förhållande att när mamma får ett till barn får du hjälpa till satt bara och små pratade med sonen då kom hon in med en spydig kommentar som gjorde mig jätte ledsen , till julen sa vi minst 10 gånger att vi skulle fira med min familj och hon blev lika sur varje gång typ jaha då får jag väll fira själv då ... men va fan dottern och familj skulle ju komma och hennes andra son , vi sa vi kommer dagen efter , när vi var där dagen efter så klagade hon aldrig mer en jul med dom dottern och hennes karl bråkade för han inte hjälpte till och dom mindre barnen va överallt , ok vad ska vi göra åt det ? hennes enna barnbarn är extra vild ingen vet varför men ibland brukar hon klaga på honom och enna stunden är hon jätte glad för honom och för det mästa jämnför hon barnen och säger att hon gillar det enna barnet mer än det andra och det e jätte jobbigt att höra barnen kan ju inte rå för hur dom är ibland . I går sa hon att hon måste ner på centrum och det är halt ute då sa vi till henne ha dubbar på skorna Då protesterade hon och sa blankt nej , hamnar hon på sjukhuset så får sambon reda på det och släpper allt även om hon måste in mitt i natten hon har nämligen under tiden jag kommit in i sambons liv rignt mitt i natten och sambon flyger upp i sängen varje gång . Vi försöker hitta på saker som kan få henne på andra tankar men hon är helt hopplös det finns andra hon kan umgås med men hon har samma taktik på dom som oss så folk tycker bara hon är jobbig och elak och gnällig och tycker att alla ska tillfredställa henne och va henne nära hela tiden hon äter massa tabbleter för sina problem typ veran så gör hon sig illa så kan det vara farligt hon klara knappt någon mat då magen säger ifrån hon kan inte harkla sig för då händer det något men hon äter inte antidepresiva vilket jag tycker hon borde då jag märker på henne att hon inte mår bra och inte är så glad . vi pratar om possetiva saker hemma hos henne men då är hon där och slänger in sina elaka kommentarer sambon har sagt ifrån men det går in och sen går det ut genom andra örat på henne , hon har även sagt elaka saker så min son blivit ledsen en gång sa hon kan jag få en kram och sonen ville inte då jag sagt till honom vill du inte ge krammar ibland så ska du inte känna dig tvungen att ge det häller till vem det änn nu gäller jag menar då att man inte ska känna att man måste göra det fast man inte vill . då hade hon sagt något elakt till honom att då tänker jag inte köpa något mer till dig eller komma när du fyller år och då hade han ändå inte fått något av henne som han skulle tacka för så han skulle ge henne en kram för utan det kom bara såg på honom att han tyckte det var jobbigt . är rädd att allt detta kommer att förstöra min och sambons förhållande då han hälst inte vill prata om det förstår honom med det e ju hans mamma det handlar om men att på den senaste tiden att han väljer orden jag vet inte vad jag ska göra gör det inte lättare häller har sagt till honom att prova kurator då slår han ifrån presic som sin mamma är rädd att han kommer bli som hon eller att vi inte kan fixa problemen i vårat förhållande utan att han flyr ifrån det bara för att han har så mycket på sina axlar att ta hand om alla runt sig , själv har jag kurator och tycker det e jätte skönt men när det gäller att prata med sambon går det bara mindre och mindre bra hon blir ofta arg och höjer rösten då säger jag till honom att varför gör du så på mig men inte på dina andra familje medlemar så som din mamma och bror och syster då har han inge bra svar , vi får snart ett liten att ta hand om och han säger att han tänker slå ifrån allt med dom andra men tror honom inte då han sagt att han ska göra det även nu , känner att den lycka jag vill känna bara sugs ur mig då svärmor suger energi av mig och sambon :( kanske ska ta upp att vi borde gå till familje kurator men vet inte om han skulle neka det totalt och säga som sin mor att det behövs inte . men det kanske hjälper oss som par men vi har fortfarand svärmor som ett stort problem . :(