• avstängd

Panik i kubik! Måse ha en personlig present på två dagar!

Jag måste ha tag på en personlig present och jag har bara två dagar på mig. Vad ska jag göra? Det är en kvinna som fyller jämt och det måste vara personligt och visa lite tanke bakom.

• Svar på tråden Panik i kubik! Måse ha en personlig present på två dagar!
  • Nyfiken gul

något som är kopplat till ett intresse? 

har hon trädgård så du kan köpa något utefter det?   (frön, plantor, redskap... hängmatta, belysning .... osv) 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • avstängd
    sasso78 skrev 2013-01-07 16:42:05 följande:
    Varför måse det vara personligt?
    För att inte göra det orättvist.
    Nyfiken gul skrev 2013-01-07 16:43:02 följande:
    något som är kopplat till ett intresse? 

har hon trädgård så du kan köpa något utefter det?   (frön, plantor, redskap... hängmatta, belysning .... osv) 

Det var smart och hon gillar just trädgård men jag tänkte mer riktigt personligt även om jag inte kan sätta fingret på exakt vad jag är ute efter. Drömmer

• Singoallaa
    avstängd skrev 2013-01-07 16:49:27 följande:
    För att inte göra det orättvist.
    Nyfiken gul skrev 2013-01-07 16:43:02 följande:
    något som är kopplat till ett intresse?  har hon trädgård så du kan köpa något utefter det?   (frön, plantor, redskap... hängmatta, belysning .... osv)   
    Det var smart och hon gillar just trädgård men jag tänkte mer riktigt personligt även om jag inte kan sätta fingret på exakt vad jag är ute efter.

Bara du kan veta det!
  • avstängd
    Singoallaa skrev 2013-01-07 16:50:38 följande:

Bara du kan veta det!
    Tydligen så gör jag ju inte det! Därför vänder jag mig hit för förslag på personliga presenter alla andra har gett bort eller fått själva så kanske jag kan använda något förslag.
  • Ljusna

En idé kanske kan vara att gå ihop med någon annan som också skall köpa en present?

• Nyfiken gul

Ska det vara personligt så det är kopplat mellan dig och henne? 

Eller är det personligt utvalt att passa hennes liv och intressen?

Eller är det personligt för DIN del , tex att du gjort något för egen del att ge henne typ hemgjord sylt?

personligt kan ju betyda så mycket menar jag... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • avstängd
    Ljusna skrev 2013-01-07 16:54:08 följande:
    En idé kanske kan vara att gå ihop med någon annan som också skall köpa en present?
    Vi har redan gjort det för den stora presenten men nu behöver jag något litet och mer personligt utöver den dyrare presenten.
  • norrlandsflicka

Plocka ihop en presentkorg med saker som jubilaren gillar? Typ goda ostar, vin, frukt, lyxig choklad, nåt lyxigt te/kaffe.

Är väl lite tråkiga, men ger gärna sånt som kan ätas upp/drickas upp. Prydnadssaker som folk ofta ger tar ju bara plats... 

• veh

Men personligt och med tanke blir det väl om man ger något som blir uppskattat... Har man även lagt ner litet möda på att ordna presenten, så blir det litet extra personligt, tycker jag. Vi fick en gång i inflyttningspresent ingredienser till en trerätters middag, komplett med recept, i en fin korg. Det tyckte jag var en present med tanke bakom... Även om jag inser att det inte tagit kopiöst mycket tid att hitta några recept, skriva in i ett dokument och skriva ut, samt köpa ingredienserna som behövs, så kändes det som det lagts ner en del möda på det...

• avstängd
    Nyfiken gul skrev 2013-01-07 16:54:41 följande:
    Ska det vara personligt så det är kopplat mellan dig och henne? 

Eller är det personligt utvalt att passa hennes liv och intressen?

Eller är det personligt för DIN del , tex att du gjort något för egen del att ge henne typ hemgjord sylt?

personligt kan ju betyda så mycket menar jag... 
    Ja förlåt, jag är inte speciellt tydlig. Det bästa vore något personligt mellan mig och henne. Jag vill inte outa mig och säga vem det gäller för internet är en liten värld men det är något av en syster/moster/faster/mamma/mormor kan man säga. Blir det lite tydligare nu? Skrattande  Så endera något personligt mellan mig och henne eller allra minst något som jag har gjort eller köpt som visar lite mer personligt intresse än att gå och köpa en bok på bestseller listan om du förstår hur jag tänker?

• avstängd
    norrlandsflicka skrev 2013-01-07 16:55:23 följande:

Plocka ihop en presentkorg med saker som jubilaren gillar? Typ goda ostar, vin, frukt, lyxig choklad, nåt lyxigt te/kaffe.

Är väl lite tråkiga, men ger gärna sånt som kan ätas upp/drickas upp. Prydnadssaker som folk ofta ger tar ju bara plats... 

veh skrev 2013-01-07 16:58:09 följande:
    Men personligt och med tanke blir det väl om man ger något som blir uppskattat... Har man även lagt ner litet möda på att ordna presenten, så blir det litet extra personligt, tycker jag. Vi fick en gång i inflyttningspresent ingredienser till en trerätters middag, komplett med recept, i en fin korg. Det tyckte jag var en present med tanke bakom... Även om jag inser att det inte tagit kopiöst mycket tid att hitta några recept, skriva in i ett dokument och skriva ut, samt köpa ingredienserna som behövs, så kändes det som det lagts ner en del möda på det...
    Sådana presenter uppskattar jag också.

Jag måste logga ur några timmar men spånar gärna vidare senare och hoppas på många förslag när jag kommer tillbaka.

• Lena

Frön till hennes favoritgrönsak och en korg med ingredienser och recept med den grönsaken?

• augustisten

Något med foton?

Gå och snabbframkalla lite bilder, köp en fin trädgårdsbok/kokbok/diktbok och "scrapbooka" ett eget omslag/förstasida (är ju oftast några blanka).

Gör ett fint presentkort med bilder på att komma hem till dig på vin/choklad/ostprovning eller hemmaspa.

Gör egna badbomber (jättelätt) i fina muffinsformar med en doft hon gillar...

• Singoallaa
    avstängd skrev 2013-01-07 16:52:49 följande:
    Tydligen så gör jag ju inte det! Därför vänder jag mig hit för förslag på personliga presenter alla andra har gett bort eller fått själva så kanske jag kan använda något förslag.

Jag menar hennes intressen!
  • Solstrålen min

Köp en superpersonlig tavla på sannasordtavlor.n.nu Glad

Har köpt massa presenter där till gammal som ung.

När vi köpte en ordtavla där som 50-årspresent så blev det en sådan fullträff att personen i fråga blev alldeles tårögd och hon pratar fortfarande om hur glad hon blev för tavlan Glad

Välj ord som beskriver personen bäst, färger och eventuellt symboler och sedan fixar de resten!

Fick vår tavla levererad på tre dagar (vi frågade om det gick) utan att det kostade nåt extra alls!

Personlig, jättesnygg (handmålad) och superbra pris (kommer inte ihåg exakt, men inte mer än 250:- i alla fall)!!!

• mamalo01
    Solägget skrev 2013-04-22 16:14:56 följande:
    ojoj jag

glömde fotot....
    Solägget;  vilket fint fotosmycke!

På tradera hittade jag en säljare som tillverkar fotosmycken, det är smycken som man kan få sina

egna foton ingraverade på. Mer personligt kan det väl inte bli!?  

Sök efter fotosmycken på tradera!
  • delighto

Jag snubblade över en sida där man kunde beställa personliga halsband, typ med en karta över orten man kommer ifrån eller med en bild på första noten i den som ska få presentens favoritlåt eller något sånt!

Beställde ett kartsmycke därifrån med en kartbild på där min sambo kommer ifrån, det var mycket uppskattat och faktiskt förvånansvärt fint med tanke på priset också! 

Var också ute sådär i sista minuten som du säger, men mailade till dem och fick svar på en gång, så de skickade halsbandet med expresspost och jag fick det redan dagen efter :)

Tänkte typ beställa ett halsband där det är en bild på den första noten i min och sambons "låt" också, är det lite i smörigaste laget eller vad tycker ni? :) 

kartego.wordpress.com heter sidan förresten!

Svar på tråden Panik i kubik! Måse ha en personlig present på två dagar!