• Anonym (Sjuk)

Illamående, huvudvärk och ont i magen.

I förrgårs kväll när jag satt i soffan så blev jag plötsligt galet illamående. Jag var övertygad om att kräksjukan slagit till och gjorde mig beredd. Jag kallsvettades och blev otroligt yr men inget kräk kom, efter en timmes tid la yrslen sig men illamåendet fanns kvar. Med hopp om att det skulle gå över gick jag och la mig, jag sova hela natten men samma sekund som jag vaknade sköljde illamåendet över mig och det går inte över. Jag har svårt att ens komma ur sängen då det känns som att jag ska spy. Under dagen har jag även fått huvudvärk, värk i kroppen och konstigt ont i magen. Det är som att den är full av luft typ, men jag är inte gasig eller på något annat sätt upprörd i magen. Alla i familjen har ätit samma och det är bara jag som mår illa och gravid är jag inte heller. Kan man bli kräksjuk utan att kräkas?

• Svar på tråden Illamående, huvudvärk och ont i magen.
  • Anonym (Sjuk)

Nej jag tror inte det, jag har inte jätte ont i magen det känns mer obehagligt. Spänt liksom.

• Grandmother
    Anonym (Sjuk) skrev 2013-01-07 17:19:01 följande:
    Nej jag tror inte det, jag har inte jätte ont i magen det känns mer obehagligt. Spänt liksom.

Ja om du vill ha hjälp..kontakta sjukvården.Om du vill ha bukt med det hela
  • Anonym (sambo)

Precis sådär mådde min sambo över nyårshelgen. Under fyra dygn låg han mest bara och blundade för att han mådde så dåligt och var så trött. Han mådde illa i två dygn innan han kräktes ett par gånger och sedan var han dålig i några dagar till efter det.

Vi vet fortfarande inte riktigt vad det var för något, men svärmor som vi firat jul ihop med fick en vanlig kräksjuka så det kanske kan ha varit det ändå.

• Anonym (Sjuk)

Jo jag vet ju att sjukvården är smart att höra av sig till, men jag ville först kolla lite här om någon haft liknande. Vården är ju rätt belastad och jag är inte döende...ännu :)

• Anonym (Sjuk)

Anonym (sambo): tack då hoppas jag att det vänder även för mig. :)

• Anonym

Ingen feber?
    Tänker på influensan.
    Men visst kan man må så & det är magsjuka ändå.
    Hoppas det inte blir värre & att det går över snart. Krya på dig!

Svar på tråden Illamående, huvudvärk och ont i magen.