• Anonym (förvirrad)

Överdoserat sömntabletter?

Hej,

Jag har för några timmar sen tagit 4 st 10grms insomningstabletter, vet ej av vilken sort.
    Kan något farligt hända? Vad händer med kroppen? Jag har sovit lite men känner mig inte jättetrött nu.

Tacksam för seriöst svar!

• Svar på tråden Överdoserat sömntabletter?
  • Anonym

Jag tog en hel näve med sömntabletter en gång. Det enda som hände var att jag dels spydde (kroppen reagerar ju med att försöka göra sig av med "giftet") och sen sov jag flera dygn i sträck. Jag vaknade för att gå på toaletten och sov sen vidare. Jag hamnade som i dvala. Hade lite minnesluckor de första dagarna då jag var vaken igen. Men mer än så hände inte. Men man ska såklart ändå vara försiktig!

• Anonym (förvirrad)

Okej, tack för info.

Det var det jag ville -sova länge länge... Men inget händer. Irriterande.

• Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-01-07 18:28:15 följande:
    Okej, tack för info.

Det var det jag ville -sova länge länge... Men inget händer. Irriterande.
    Det kan ta några timmar innan tabletterna ger full effekt och då kan man bli helt knockad om det vill sig illa, så ta absolut inte fler iallafall. Vad är det för tabletter? Har du tagit de förr? Det är ju t.ex viktigt att man faktiskt lägger sig ner och försöker sova när man tagit dom, annars blir det fel effekt.
  • Anonym (Har)

Har du sökt hjälp för dina problem.Du kanske skulle diskutera medicineringen/doseringen?

• Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2013-01-07 18:29:45 följande:
    Det kan ta några timmar innan tabletterna ger full effekt och då kan man bli helt knockad om det vill sig illa, så ta absolut inte fler iallafall. Vad är det för tabletter? Har du tagit de förr? Det är ju t.ex viktigt att man faktiskt lägger sig ner och försöker sova när man tagit dom, annars blir det fel effekt.
    Jag tog dem två första vid 13.30 och sen sov jag lite men vaknade upp hela tiden.. sen tog jag två till vid ca 16.00 och inte sovit sen dess. Jag har aldrig tagit dem förut, vet bara att det är insomningstabletter 10mg. Vet ej vad "märket" heter, svårt att tyda på plastet. De är från Tyskland iaf.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Har) skrev 2013-01-07 18:30:27 följande:
    Har du sökt hjälp för dina problem.Du kanske skulle diskutera medicineringen/doseringen?
    Jo jag jag ska till psykolog imorgon.
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-01-07 18:35:47 följande:
    Jag tog dem två första vid 13.30 och sen sov jag lite men vaknade upp hela tiden.. sen tog jag två till vid ca 16.00 och inte sovit sen dess. Jag har aldrig tagit dem förut, vet bara att det är insomningstabletter 10mg. Vet ej vad "märket" heter, svårt att tyda på plastet. De är från Tyskland iaf.
    Du har alltså inte fått dom på recept av din läkare? Insomningstabletter hjälper bara vid just insomningen. De hjälper inte en att förbli sovandes, utan då finns det andra tabletter som är bättre. Därför måste läkaren veta hur dina sömnproblem yttrar sig för att ge dig rätt medicin.
Svar på tråden Överdoserat sömntabletter?