• wallinskan

normalt att bebis sparkar hela tiden?

Hej på er, Är i vecka 21 (20+3) och den senaste veckan har jag börjat känna av sparkarna inne i magen. Tycker det är full rulle dygnet runt ibland långt uppe i magen av och ibland långt långt ner. Är det fler som också tycker det rör sig där inne hela tiden? Är jättemysigt men som med allt annat kring denna graviditet är jag orolig.

• Svar på tråden normalt att bebis sparkar hela tiden?
  • Eleonor01

Jag kände min lille pojke första gången i v 13 å sen varje dag från v 15. Han var en väldigt livlig pojke å e även på utsidan :) om man körde bil över räfflade linjer så sparkade han ännu mer. Spela Xbox m vibrationer på i kontrollen va bara att glömma :) riktigt mysigt. Kan fortfarande sakna det! Helt normalt Mao. Du ska känna fosterrörelser varje dag fr.o.m. V 25 tror jag man säger

• Jodyanna

min har varit sjövild sen v 18 och fortfarande nu när jag är i v 33... 
    och enligt allt så är de inge fel bara en vild baby 

• wallinskan

Tack för era svar :) Har moderkakan i bakvägg också så det gör ju också sitt :) Var bm på rul som tyckte det lät konstigt att jag så pass tidigt (??) kände av så mycket i magen Kände aldrig av det klassiska fladdret utan pang på med riktiga sparkar haha.

• Jodyanna

ja då har du en riktig vilde där inne :)
    jag har i framvägg, hade inte velat veta vilket jag helvete jag skulle ha om jag inte hade den i framvägg :P
    får ont nu när han håller på 

• wallinskan

Tji fick jag bara för att jag skrev sådär. Dagen efter jag skrev inlägget minskade fosterrörelserna markant för att sedan upphöra helt :( Hemska dagar!!! Idag var jag på gynakuten och fick göra ett ul och hjärtat slog på fint och det fanns gott om fostervatten men bebisen låg helt still. Bm försökte knuffa på den men ingen reaktion, eller den rörde ena benet lite. Känner mig fortfarande orolig bara för den inte rörde sig alls trots alla knuffar.....

• caelum

Min bebis brukar ha ungefär en dag i veckan när hen lever rövare ordentligt med riktigt hårda sparkar, nästan konstant, för att sedan bli betydligt lugnare resten av tiden. Visst blir man lite orolig ibland men nu har jag lärt mig att det tillhör hens dygnsrytm. Kanske är det liknande för din bebis? Den kanske sparkar mot ryggen också.

• wallinskan

Får hoppas den bara ligger i ett annat läge nu som gör att sparkarna dämpas. Haha vad knäpp jag är först orolig för den sparkar för mycket och sen orolig för den sparkar för lite. Denna ständiga oro :p

• Krompirusa

Min lilla tös sparkar/buffrar/vänder på sig hela tiden.. Jag har livmoder i framvägg, o bebis ligger i sätes o fötterna är precis vid urinblåsan.. Händer ibland att jag måste springa på toa när hon håller på där inne :) bm sa att jag kommer känna mindre bara för moderkakan låg i framvägg men de stämmer inte.. Känner henne hela tiden o de syns på magen när hon håller på.. Jag vaknar ibland av hennes sparkar.. Stark o livlig bebis :D Hoppas bara att hon fixerar sig så jag slipper snitt...

• wallinskan

Ska hålla tummarna för dig att hon vill vända sig rätt :) när är det dags?

• Flickan och kråkan

Var glad för att du har ett rörligt barn i magen . Min äldsta var en riktig "segpropp" och om något skapar oro så är det avsaknad av rörelse....tro mig. Mitt andra barn kände jag mer eller mindre hela tiden trots att jag då hade moderkakan i framvägg. Så skönt, behövde liksom aldrig fundera på om han mådde bra för det skötte han själv. Nu är jag inte så långt med trean, men det verkar vara ett mer stillsamt barn igen. Har dessutom moderkakan i framvägg, så särskilt mycket känner jag inte.

• Krompirusa

Är beräknad 12 maj så det är lång tid kvar o hinner nog vända på sig, men alla 3 ultraljud jag varit på har hon legat i säte.. På kub sa barnmorskan att hon var envis, hon petade på min mage, jag fick gå upp o hoppa men hon vägrade flytta på sig, de tog 30min innan hon kunde mäta nackspalten... Så man blir lite fundersam om hon fixerar sig eller ej... Jag var orolig i början för jag kände inget föränn v 20, men nu e de ganska skönt man slipper oron när dom rör på sig hela tiden..

• wallinskan

Då skiljer det sig inte så långt mellan oss. Våran bebis är lite lika, den ligger åt alla håll och kanter. Blir förvånad varje gång det sparkar på något nytt ställe i magen. Har börjat vänja mig med sparkarna så nu njuter jag av dom men dock tycker jag fortfarande att det känns lite olustigt när man kan se rörelserna utanpå magen haha.

Svar på tråden normalt att bebis sparkar hela tiden?