• junjul

Emmaljunga vit vagn - fort smutsig?

Som rubriken lyder, blir emmaljungas vita vagnar fort smutsiga? då menar jag alltså tyget..

Går det att tvätta på nåt sätt?

Vi ska beställa emmaljunga city cross, i mönstret "scandinavian", och den är ju vit.. Om det visar sig att den jättefort blir smutsig, så väljer vi nån mörkblå variant istället ;) men kan inte riktigt släppa "scandinavian"-mönstret, det är ju såååå fint!

• Svar på tråden Emmaljunga vit vagn - fort smutsig?
  • RöttÄrSött

Den är väl i letherette vilket är mer fläcktåligt än tyg? Hört att de bara är att torka av.

• junjul
    RöttÄrSött skrev 2013-01-07 21:35:00 följande:
    Den är väl i letherette vilket är mer fläcktåligt än tyg? Hört att de bara är att torka av.
    Aha! det vore ju perfekt i så fall :D
  • Erikssons

Har forskat MASSOR inom Emmaljunga då vi ska beställa en Mondial Duo Kombi i White Leatherette. På Skandinavian är vissa delar i Leatherette, som är skinn och det är inga problem att rengöra detta, men vissa delar är i vanligt tyg och det är nog lite mindre praktiskt. 
    Ett bra tips som du bör veta är att de små bilder på renar(?)är på vissa ställen bakåtvända, så renar sitter upp och ner :/ 

Lycka till iaf, Emmaljunga är ett superbra val! :)  

• junjul
    Erikssons skrev 2013-02-06 16:30:16 följande:
    Har forskat MASSOR inom Emmaljunga då vi ska beställa en Mondial Duo Kombi i White Leatherette. På Skandinavian är vissa delar i Leatherette, som är skinn och det är inga problem att rengöra detta, men vissa delar är i vanligt tyg och det är nog lite mindre praktiskt. 
    Ett bra tips som du bör veta är att de små bilder på renar(?)är på vissa ställen bakåtvända, så renar sitter upp och ner :/ 

Tack för svar :D vi har bestämt oss för färgen capri navy nu i alla fall :)
  • eosinmimmi
    Erikssons skrev 2013-02-06 16:30:16 följande:

Vi har valt samma fast i vaniljfärgen! Ska hämtas på fredag jippi!!
  • junjul
    eosinmimmi skrev 2013-02-06 23:09:19 följande:

Vi har valt samma fast i vaniljfärgen! Ska hämtas på fredag jippi!!
    Vad kul :D vi valde mellan dom två faktiskt ;) city cross ni med?
  • Erikssons

Eosinmimmi - bra val! Du måste berätta sen hur underbar vagnen är! Det är fortfarande lång väntan för oss då vi ska först lägga in beställningen på lördag Glad
    Junjul - Det blir Mondial Duo för vår del, i vitt läder Glad

• eosinmimmi

Ja jag ska berätta hur det går med vagnen! :D får väl övningsköra tills bebben kommer! ;) Japp Mondial här med!

• junjul
    eosinmimmi skrev 2013-02-07 15:40:22 följande:
    Ja jag ska berätta hur det går med vagnen! :D får väl övningsköra tills bebben kommer! ;) Japp Mondial här med!
    Det hade du redan skrivit ja.. Haha, bra att man är uppmärksam! :D
  • eosinmimmi

Ha nu vagnen hemma! Så underbar! Precis som jag hoppats på! Den känns ombonad och säker! Robust, ja det är en sån vagn man vill bädda ner sin efterlängtade älskling i!! Vi köpte även paketet med parasoll, fotsack och skötväska i samma färg till! Väskan är riktigt fin, med massor av fiffiga fack och skötbädd i!! Genomtänkt!

• Erikssons

Ooh, nu vill jag också få min vagn!! Kan du inte lägga någon bild på hur den vaniljfärgen ser ut i verkligheten? 
    Har fortfarande inte kunnat bestämma mig på färg och bara går och tänker ifall klarvit är det bästa valet :S 

• johananas

Jag valde Light Grey till vår Edge (med nya chassit förstås Cool). Sprillans ny färg och jag tycker den är superläcker. Barnvagnen kommer i månadsskiftet, och är såååå nyfiken!

Släng ut lite bilder ni som fått hem!

• Erikssons

Oj, den verkar också tjusig! Du får också lägga bild då Glad
    Tror att jag har efter alla tankar och funderingar börjat gilla Charleston lite mer än White Leatherette, så vi får se vad det blir när beställningen går iväg! Tungan ute 

• miiia81

Vi ska beställa vår Emmaljunga mondial duo kombi med sport chassit färg PP navy nu på måndag. Kan knappt vänta till vi får hem den Glad Det är ju ett tag kvar tills bebben kommer men vi får som sagt köra in oss utan Flört

Alla som fått sina vagnar, är ni nöjda?

• Ejser

Hej!
    Har precis köpt en begagnad Emmaljungavagn i vaniljfärgad leatherette. Det ska man enligt tvättråden bara torka av med trasa doppat i vatten med en droppe diskmedel. Funkar hyfsat bra, men känns inte helt fräscht.

Testade att lägga in tygdelen till hårdliften i tvättmaskinen, där är bara lite leatherette på den. Handtvätt 30 grader och sen separat centrifugering efteråt. Fungerade utmärkt så då blev jag lite kaxigare och slängde in resten i maskinen också. Även skötväskan!

Allt har blivit rent och inte minsta skadat på något sätt. Suffletten har jag inte lyckats få av, verkar som att det är nitar i fästena numera, läste ett inlägg där någon öppnat fästena med insexnyckel, men det funkar inte på våran. Doppade därför hela suffletten med bågar, fästen och allt i tvättbaljan i tvättstugan i vatten och tvättmedel. Mycket fräschare! 

Nu är vagnen som ny!
    Tänkte bara tipsa om det är andra som funderat på att tvätta leatherett i tvättmaskinen. Vet inte om det är någon impregnering eller så som man blir av med, men det fick det vara värt i så fall.

Återstår lite smörjning av chassit, men det får bli imorgon.

Svar på tråden Emmaljunga vit vagn - fort smutsig?