Vad tycker ni om namnet Madeleine?
Funkar det på en bebis? Syskonen heter Ludvig och Sophie.
Funkar det på en bebis? Syskonen heter Ludvig och Sophie.
Jag tänker på hon som försvann.
Absolut, jag hade dock röstat utan i. Men det är nog smaken som baken.
Med en annan stavning så är det fint Madelene föredrar jag, annars tänker jag bara på drottningens "maddeläjn"
Min stare heter Madeleine i mellannamn. Jättefint tycker jag :) Hade verlat döpa min egen ev framtida dotter till det men nu hann hon först
Jag tycker att det är ett sjukt fint namn :) min killes syster heter det och jag är faktiskt väldigt avundsjuk på henne som har ett så fint namn :)
Det är fint, men det känns som att det är ett 70- och 80-talsnamn. Det var så himla populärt då, och kanske kommer en tjej som får namnet idag känna sig lite som en 80-talist som heter Anette; att det är något som mammor heter.
Ja, det är jättefint! Vackert och klassiskt :) gillar både stavningen Madeleine, och Madelen :)
Funkar finfint!
Tycker det är ett jättefint namn men gillar inte alls smeknamnet Madde som tyvärr alltid kommer till..
Min syster heter Madelaine. Tycker det är fint och passar bra med Ludvig och Sophie.
Det är jättefint o med en snygg stavning oxå! Min mamma heter det o jag heter Sophie. ;) Tycker du lyckats med dina namn! Kör!