• Anonym

Någon som vet om de är vanligt att tappa känslor för sin partner vid depression?

Hej!

Jag är lätt deprimerad, Och jag undrar om de är vanligt att man tappar känslor för sin partner när man är det? 

• Svar på tråden Någon som vet om de är vanligt att tappa känslor för sin partner vid depression?
  • Anonym
    SannaB83 skrev 2013-01-07 23:24:09 följande:
    Ja det tror jag.
    Jag vet ju om att jag älskar hon, men jag har inte direkta känslor så är det
  • Inonymous

Jag är bipolär och drabbas ofta av nedstämdhet. Och ja, i mitt fall är det väldigt vanligt, är du deprimerad tappar man känslor för allt. Jag har kastat bort så många förhållanden pga de här. Jobb, relationer i övrigt. Mitt ända råd är att försök ta reda på varför du blir deprimerad, du kanske också lider av kronisk psykisk ohälsa. Och då finns det hjälp du kan få

• Anonym (japp)

Ja. Det tar på krafterna att lägga känslor på någon annan så de prioriteras bort automatiskt liksom. Det är ju inte så att jag börjar tycka illa om min partner, men det är liksom ett icke-kännande tillstånd.

• Anonym

Oh ja, känslomässig avtrubbning är ett kärnsymptom

• Tealhawk

Det är väldigt vanligt vid psykisk ohälsa. Sök hjälp redan nu medan det  bara är en 'lindrig' depression så du inte gör något förhastat eller låter situationen bli värre.

These are not the droids you're looking for
  • Thotis90

Jag gjorde det i slutet av -11. Jag mådde dåligt av olika anledningar och det slutade med att jag inbillade mig att jag inte hade några känslor kvar för min sambo fast jag hade det. Jag bad honom att flytta ut och efter några veckor ville jag återförenas (han också), men vi kom överens om att gå skilda vägar p.g.a. att vi ville olika saker här i live.t

Svar på tråden Någon som vet om de är vanligt att tappa känslor för sin partner vid depression?