• Anonym (Trakasserad)

Går det någonsin få vet vem som ringer mig med hemlig nummer

Hej jag har ett problem med två månader trakasseri..Det är någon som ringer mig ständigt med hemligt nummer,antingen är han/hon tyst i telefonen eller ringer han/hon antal många gånger om jag inte svarar. Nu till min fråga. Går det att på något sätt få veta dennes telefonnummer? Så att jag får veta vem som håller på med o ringer.

• Svar på tråden Går det någonsin få vet vem som ringer mig med hemlig nummer
  • Anonym (Trakasserad)

Puff.......Någon som vet kanske??

• elyse

Kanske att ditt telebolag kan se det på din faktura?

• Anonym

Om jag inte minns fel så kan operatörerna ta reda på det. Kontakta din operatör och kolla. Förklara situationen.

• Anonym (Trakasserad)
    elyse skrev 2013-01-07 23:40:35 följande:
    Kanske att ditt telebolag kan se det på din faktura?
    Har kontantkort har inget abonnemang tyvärr..Kanske borde jag skaffa abonneman på mitt nummer o då går säkert ut att få veta vem det är...
  • elyse
    Anonym (Trakasserad) skrev 2013-01-07 23:42:16 följande:
    Har kontantkort har inget abonnemang tyvärr..Kanske borde jag skaffa abonneman på mitt nummer o då går säkert ut att få veta vem det är...
    Då är nog tyvärr omöjligt. Kanske vet personen som ringer om detta och vet att det är lugnt för dennes del?
  • Tutten

Polisen hjälper dej för 500 kr men då måste du göra en polisanmälan. Jag har gjort så en gång :) dock hade jag inte kontantkort...

• Nothx

går ju annars att inte svaraFlört

• vll

Kan ju vara ett sådant där marknadsundersökningsföretag som ringer, nu för tiden har de datorer som ringer ett antal nummer samtidigt, några av de uppringda svarar, och om det då finns en ledig säljare kopplas en av de som svarat dit, medan de övriga uppelver att luren läggs på. Sedan efter en stund ringer datorn upp deras nummer igen, och om de då har "tur" blir de kopplade till säljaren i den ring-omgången.

Jag har ett nummer som ringer mig nästan varje dag, ett sådant där säljbolag, men det är inte ett hemligt nummer, så jag har lagt till det på spärrlistan i telefonen så telefonsamtalet avvisas direkt och kommer upp som "missade samtal" på min telefons logg. Jag googlade på numret, då ser man inte vem som ringer men väl att det är ett telesälj bolag, och folk har skrivit kommentarer som "de ringer varje dag" och "jag blir tokig" osv.

• celal gavgacioglu

jag vill veta vem som ringer en hemlig nummer reda vem som ringer till mej  mvh celal snälla jag väntar er svar 

Svar på tråden Går det någonsin få vet vem som ringer mig med hemlig nummer