Har du haft lunginflammation?? Snälla du hjälp isåfall!
Hej! Jag skulle verkligen behöva lite hjälp av någon som haft lunginflammation. Det är såhär att jag i förrgår kväll fick väldigt ont i huvudet, och vid läggdags kände jag att feber var på väg. På morgonen (igår) vaknade jag av en jäkla smärta i lungorna och torrhosta. Det kändes också trångt att andas. Jag har ganska kraftig feber, men tar alvedon/ipren då jag blir yr och kräks av febern. Nu har hostan gått över till ordentlig slemhosta, från lungorna. Det är som bruna klumpar som är grymt svåra att hosta upp. Det gör dessutom ont att andas in djupt och att hosta.
Jag har hört att årets influensa sätter sig på lungorna. Men jag har för tillfället endast lungproblemet och feber. Jag har inte ont i halsen (förrutom pga all hosta) eller är förkyld i övrigt..
Kan det vara lunginflammation eller är det den här influensan? vad låter det som?
Ska dock till vårdcentralen imorgon om jag får tid.. men det kan ju vara lite si och så med dom. Så jag vill gärna komma i kontakt med någon som kanske känner igen sig!
(är 23 år om det spelar någon roll) och brukar vara frisk..
TACK!