• siamesia

Tatuera eyeliner?

Har funderat på att tatuera eyeliner och tänkte kolla om någon här har erfarenhet av detta? Hur gick det till, kostnad, hur blev resultatet...ja, kort sagt, berätta era erfarenheter:)!

• Svar på tråden Tatuera eyeliner?
  • Tealhawk

Jag skulle inte gjort det. Om du lägger på ögonskugga måste du ju ändå fylla i den igen. Fast kanske bara är jag som vill ha linern överst.
    Dock har jag sett folk som gjort det (ofta tjejer från mellanöstern som inte använder smink i övrigt). De verkar nöjda och det ska tydligen itne vara så fasligt dyrt. Några ca 3000-4000 här uppe där vi bor, men nära storstäderna går det säkert att hitta billigare

These are not the droids you're looking for
  • siamesia

Ja, det är klart att man kan behöva använda eyeliner ändå till vissa sminkningar, det är inget jag ser som något problem.

Jag överväger att tatuera eyeliner eftersom jag jobbar med hästar, vilket exempelvis innebär diverse svettiga tillfällen då det vore praktiskt att ha en permanent makeup och slippa smink som smetas ut.

• Spacefrog

Tatuerad eyeliner.

Jag blir deprimerad. 

• siamesia
    Spacefrog skrev 2013-01-10 16:58:06 följande:
    Tatuerad eyeliner.

Jag blir deprimerad. 
    Varför det?

Det kan vara en himla praktisk lösning för den som tex. vill ägna mindre tid åt makeup eller som jag har ett svettigt jobb där det kan vara svårt att få en makeup att hålla samtidigt som man kanske vill förstärka sina färger och se lite fräschare ut.

Jag brukar redan idag färga håret, använda brun utan sol och har även färgat ögonfransar och -bryn ibland. Är det också deprimerande?
  • vll

En skillnad är ju att håret växer ut och brun utan sol bleker bort på en säsong, om ens det.

Tänk om du på 1960-talet tatuerat in ögonmakeup, såhär (länk), och sedan blir tvungen att ha det där, resten av livet. Det som passar för någon i tjugoårsåldern är inte alltid lika klädsamt på en person i femtioårsåldern, särskilt inte om modet svängt under tiden.

• siamesia

Men- är det bara småpöjkar som svarar här eller? Hahaha! Om ni inte vet något om den här typen av skönhetsbehandling föreslår jag att ni googlar liteSolig.

För upplysningen kan jag meddela att: nej, eyelinertatuering är inte en permanent tatuering i stil med sådana som man gör på övriga kroppen. Den har begränsad hållbarhet och sitter bara i något år.

• cillae

Jag har gjort det, superbra! Så bekvämt. Den sitter ju inte hela livet utan försvinner succesivt med cellförnyelsen. Jag gjorde den första gången för ca 7 år sen, efter det har jag fyllt i den tre ggr, den bleknar succesivt, men det kostar inte lika mycket att fylla i den. Jag är supernöjd, och flera som jag känner som gjorde efter mig är också nöjda!

• cillae

SEn ser det ju inte ut som att man har ett tjockt eyelinerstreck där om man inte sminkar sig för övrigt, den bara finns där och markerar ögat

• siamesia

Tack för ditt svar cillae:)!

Vad kul att höra att du blev nöjd!

Hur gick det till när du gjorde den? Är det lokalbedövning och hur känns det? Hur lång tid tar det innan man ser det färdiga resultatet så att säga? Blir man mycket svullen efteråt eller kan man leva som vanligt direkt efter?

Vad har du betalat ungefär?

• cillae

Dom lägger på bedövningsalva "bara" men jag tycker det har gått bra, sist jag fyllde i så hann det försvinna på slutet, men säger man till så lägger dom på mer, nu ville jag bara bli klar så "jag bet ihop" men då kändes det kan jag säga, fast direkt när hon sllutar så känns det inget alls. Så det är kortvarig smärta :) Jaa efter en till två veckor skulle jag säga, det ser ut som ett ganska markerat streck först, men sen faller skorpan av och då är det det färdiga resultatet, den kan behövas korrigeras då det läkt klart(det ingår)  Jag har varit lite svälls på ögonlocken första dagarna, som om du har gråtit jättemycket, men sen har det gått bort, jag har inte sminkat ögon innan det läkt, bara för att ma inte ska vara där och peta. Jag har brukat färgat fransarn innan :)

Jag tror det kostade drygt 2000 första gången sen har jag bet  800 för att fylla i,. så har man väl gjort det och är nöjd så är det bara att fortsätta tycker jag :)

• Grappa

Jag skulle också vilja testa men jag vill ha brun eyeliner, inte svart, som är lite för skarp färg. Har dock inte sett det alternativet nånstans.

Svar på tråden Tatuera eyeliner?