Totalt jävla omöjligt att dra ner på sötsaker... Så less!! Tips tack!
Har alltid haft svårt att motstå sötsaker av alla de slag. Bullar, kakor, glass, godis, efterrätter... You name it! Jag KAN inte säga nej tack eller stopp om jag blir sugen på något. Jag SKA bara ha det, till vilket pris som helst. Har vi inte godis hemma bakar jag något. Har vi inte ingredienser hemma för att baka åker jag o handlar det.
Jag vill verkligen dra ner på mitt sockerintag, för jag mår inte bra av det, framförallt inte av att jag går upp i vikt av det. Jag sätter hela tiden nya mål, som jag alrig lyckas hålla... Min man o jag bestämde under jul o nyår att vi skulle bli nyttigare båda två när helgerna väl var över. Vi satte ändå ett mål som kändes rimligt. Inte äta något i veckorna, utan hålla oss till lördagarna vad gäller godis. Själv lade jag till att vi på onsdagar skulle ha typ fruktsallad efter maten, för att ha något gott att se fram emot.
Men det är fan i mej totalt omöjligt att låta bli. För mig! Jag talar för mig själv. Min man är grymt duktig och envis om han bara vill, men jag kan inte...
Någon som känner igen sig? Som lyckats? Sockeroholicen i mig bara MÅSTE ha sötsaker, helst flera ggr om dagen...