• Anonym (Sockeraddict!!)

Totalt jävla omöjligt att dra ner på sötsaker... Så less!! Tips tack!

Har alltid haft svårt att motstå sötsaker av alla de slag. Bullar, kakor, glass, godis, efterrätter... You name it! Jag KAN inte säga nej tack eller stopp om jag blir sugen på något. Jag SKA bara ha det, till vilket pris som helst. Har vi inte godis hemma bakar jag något. Har vi inte ingredienser hemma för att baka åker jag o handlar det.

Jag vill verkligen dra ner på mitt sockerintag, för jag mår inte bra av det, framförallt inte av att jag går upp i vikt av det. Jag sätter hela tiden nya mål, som jag alrig lyckas hålla... Min man o jag bestämde under jul o nyår att vi skulle bli nyttigare båda två när helgerna väl var över. Vi satte ändå ett mål som kändes rimligt. Inte äta något i veckorna, utan hålla oss till lördagarna vad gäller godis. Själv lade jag till att vi på onsdagar skulle ha typ fruktsallad efter maten, för att ha något gott att se fram emot.

Men det är fan i mej totalt omöjligt att låta bli. För mig! Jag talar för mig själv. Min man är grymt duktig och envis om han bara vill, men jag kan inte...

Någon som känner igen sig? Som lyckats? Sockeroholicen i mig bara MÅSTE ha sötsaker, helst flera ggr om dagen...     

• Svar på tråden Totalt jävla omöjligt att dra ner på sötsaker... Så less!! Tips tack!
  • Anonym (*****)

Sluta med det helt så kommer det kännas lättare! Dra även ner på potatis, pasta och ris som också kan trigga igång sockersuget.

• Anonym (Kolhydrater)

Skippa kolhydraterna helt & ge LCHF en chans så ska du se att det inte är alls svårt. Läs här: www.kostdoktorn.se/

• Anonym (jag också)

Jag också precis likadan. Jag har provat allt, läst allt och det spelar ingen roll. Det är så gott att det liksom är värt det i slutändan i alla fall. 

Jag körde lchf och var helt utan socker i 6 månader,  men när jag gått ner det jag behövde och vardagen kröp på mig så var jag tillbaka i sockerträsket. 

• Anonym (Me too)

Jag vet precis hur det är! Stressig vardag, barn som gnäller och skriker och trotsar och bråkar, hinner inte äta ordentligt och mår illa mycket. Då tar man fram ett choklad.. Och så fort man tar en tugga så känner man den långsidankänslan i hela kroppen och huvudet, så skönt, jag har fått mitt "knark". Ångesten och stressen försvinner och man mår bra, får energi. Men efter en timme blir man helt skakig och känner nästan hur sockret flyter i blodet, mår skit Jag har tyvärr inga tips till dig, men ville bara berätta att jag också har det som du. Letar efter något sött om man försökt undvika att handla det, mår så dåligt om jag inte får mitt socker

• Anonym (Me too)

Ordet "långsidan"ska inte vara med i texten:-/ Vet inte hur det hamnade där?

Anonym (Me too) skrev 2013-01-08 09:15:53 följande:
    Jag vet precis hur det är! Stressig vardag, barn som gnäller och skriker och trotsar och bråkar, hinner inte äta ordentligt och mår illa mycket. Då tar man fram ett choklad.. Och så fort man tar en tugga så känner man den långsidankänslan i hela kroppen och huvudet, så skönt, jag har fått mitt "knark". Ångesten och stressen försvinner och man mår bra, får energi. Men efter en timme blir man helt skakig och känner nästan hur sockret flyter i blodet, mår skit Jag har tyvärr inga tips till dig, men ville bara berätta att jag också har det som du. Letar efter något sött om man försökt undvika att handla det, mår så dåligt om jag inte får mitt socker

• Anonym (jag också)
    Anonym (Me too) skrev 2013-01-08 09:15:53 följande:
    Om jag ändå mådde dåligt av det. Jag gör inte ens det. 

men vi försöker mycket med fruktsallad och grädde nu. Valt grädde istället för glass och mycket apelsin. Det är faktiskt gott.  
  • Anonym (sassa)

har också jobbigt att låta bli läsk fika godis men läsk är värst för mig nu kämmpar jag med att låta bli läsk i förska hand och dra ner på allt annat men är så svårt då jag pluggar blir det så lätt att man hamnar där då man har tenta perjod

• Iida01

Ärligt talat så är det bara att ge sig fan på det! 
    Jag gav mig fan på det och åt inget godis överhuvudtaget på 2år, kakor och bullar mm åt jag endast om vi var bortbjudna för att vara "hövlig". Ta en frukt när sötsuget kommer, drick ett glas med vatten eller mjölk, ät en riskaka i stället. 
    Klarar du dig de första tre veckorna så klarar du det hur länge som helst! 
    Men då ska det vara HELT UTAN godis eller sött i tre veckor! 

Allt handlar om att ge sig fan på det, ALLA kan sluta äta sött, ALLA kan sluta röka, ALLA kan sluta snusa.
    Säger någon något annat så är det helt enkelt så att de inte vill det till 100%. Det har med psyket att göra.
    Så lycka till och kör hårt! :D

• Anonym (Kolhydrater)

Apelsin istället för godis är ju inte så smart eftersom apelsin innehåller nästan lika mycket socker som Coca-Cola

• Anonym

Min sambo var så när jag träffade han. Då läste jag att man skulle suga på en citronskiva när man var godis sugen. =)) 

Svar på tråden Totalt jävla omöjligt att dra ner på sötsaker... Så less!! Tips tack!