• Mandelskorpan

Garderob med grund stomme för 2.30 i takhöjd?

Hej, är det någon som vet var man kan få tag i detta? Den måste alltså vara "platt" alltså inte gå ut så mycket från väggen. Ikea har men tyvärr bara för standardtakhöjd, 2.40.

• Svar på tråden Garderob med grund stomme för 2.30 i takhöjd?
  • Annsofie82

Vi har garderober som är 36 cm djupa. Drygt 40 med skjutdörrar på. Dem är två meter höga. Från ikea.Två st 75 cm breda.

• Annsofie82

Okej. Visste inte att dwm tagit bort dom stommarna :/ Nåja, men har du 2.30 kan du inte ha så höga som 2,26. Du måste kunna resa stommarna också efter du monterat ihop dom.

Har du kollat elfas system? Finns på typ k-rauta och bauhaus.

Ett platsbyggt alternativ med dörrar och gångjärn från ikea?

• skrutto

Faktum kökskåp finns ca35 djupa och 210 höga och sen är det bara att sätta in inredning ur garderobssortimentet.

• Mandelskorpan

Tack, Elfa ska jag genast kolla upp! Vi har även övervägt ikeas köksskåp, högskåp. Jag har tänkt att de helst ska gå i princip till tak, men då måste man kanske tänka till. Kanske kan man sätta ihop liksom upprätt...? Så behöver man inte resa upp.

• Annsofie82

Ikeas köksskåp är nog klart billigare än elfa ;)

Tror det kan bli ganska krångligt att bygga stommarna upprätt :)

Ett annat alternativ är att bygga en klack ovanför garderobern. Så blir det ju som att dem typ går ändå upp. Lurar ögat liksom.

• Annsofie82
    skrutto skrev 2013-01-08 10:34:24 följande:
    Faktum kökskåp finns ca35 djupa och 210 höga och sen är det bara att sätta in inredning ur garderobssortimentet.

Då kanske hon kan få dem hela vägen upp till taket? Med justerbara fötter?
  • Mandelskorpan
    Annsofie82 skrev 2013-01-08 10:45:04 följande:

Då kanske hon kan få dem hela vägen upp till taket? Med justerbara fötter?

Tack för tips! Justerbara fötter är ju smart, har inte tänkt på det! Måste kolla bredderna bara... Annars kan man kanske slå på någon list på något sätt så man slipper "dammsamlarglipan" mot taket.
  • Annsofie82
    Mandelskorpan skrev 2013-01-08 10:54:42 följande:
    Tack för tips! Justerbara fötter är ju smart, har inte tänkt på det! Måste kolla bredderna bara... Annars kan man kanske slå på någon list på något sätt så man slipper "dammsamlarglipan" mot taket.

Ibland blir det toppen när snille spekulerar tillsammans ;)

Skruva fast en list i taket. Sätt skåpen på plats. Skruva därefter fast den täckande listen i den listen i taket. Krävs lite måttande men (i mitt huvud) bör det funka haha :)
  • Zenobia
    Mandelskorpan skrev 2013-01-08 10:36:26 följande:
    Tack, Elfa ska jag genast kolla upp! Vi har även övervägt ikeas köksskåp, högskåp. Jag har tänkt att de helst ska gå i princip till tak, men då måste man kanske tänka till. Kanske kan man sätta ihop liksom upprätt...? Så behöver man inte resa upp.

Vi byggde upp våran stome till garderoben ståendes men man måste vara lite som en bläckfisk med flera armar . men det går bara man är envis.
Svar på tråden Garderob med grund stomme för 2.30 i takhöjd?