• Anne69

Astrid Lindgrens Värld

Nytt år, nya planer! I sommar tänker vi försöka hinna med Astrid Lindgrens värld med barnen 6 och 4 år gamla. Så nu behöver jag era bästa tips!

Hur mycket tid behöver man? Vad ska man tänka på? Och var kan man bo? Kan man göra något annat roligt i närheten när man väl åker (vi kommer från Stockholm)?    

• Svar på tråden Astrid Lindgrens Värld
  • Frontline

Vill man inte stressa så är nog 2 dagar att föredra, boende finns ca ett par hundra meter från entrén alv.se/boende

Och är ni inte mätta på ALV så kan ni ju besöka Nils Holgerssons värld nån mil söder ifrån men där räcker det gott och väl med en dag, dom har även boende där men är inte mycket att hänga i granen.
    nilspark.se/hem/ 

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sötare

Min son var med sin kusin å moster på ALV och de var där i två dagar . De har ju en massa föreställningar som man kanske inte hinner med på bara en dag :)

• Ville och Agnes

Vi var där i 2 dagar. Hade inte varit bra med färre.
    Bodde i deras stugby, nära och bra.

Orkade inte med så mycket mer så vi åkte direkt hem till Stockholm efter.

• mandelblomma

själv är jag en levande reklampelare för den parken och borde få ersättning från dem efter all reklam jag gett under åren.
    Mina stora barn o jag var till Disney land och vi gillade de Astrid L mer! ( eller på ett annat sätt)
    Bra mat, trevlig miljö, fantastiska skådespelare. Ta två dagar så slipper ni jäkta er igenom det!

• AnnaGreta 378

Har varit där flera gånger med mina två "kullar". Fortfarande besviken över att det är så kommersiellt i parken: "köpe och köpe" som Emils pappa Anton säger.

Ta med er egen mat om ni inte vill betala en förmögenhet för "Madickens pannkakor", Emils korv" och annan trist barnmat. Finns hur mycket bord som helst att ha picnic vid.  

• mandelblomma
    AnnaGreta 378 skrev 2013-01-10 22:42:38 följande:
    Har varit där flera gånger med mina två "kullar". Fortfarande besviken över att det är så kommersiellt i parken: "köpe och köpe" som Emils pappa Anton säger.

Ta med er egen mat om ni inte vill betala en förmögenhet för "Madickens pannkakor", Emils korv" och annan trist barnmat. Finns hur mycket bord som helst att ha picnic vid.  
    Tycker du?
    Tycker tvärtom att det är väldigt lite krafs som säljs och mer rejäla saker som Emils bysse och mysse, pippis guldpengar och saker som verkligen hör till temat.
    Maten är ju dessutom kanongod där numera, men visst är picknick ställena också toppen.
  • Anne69

Tack för intressanta tips och resonemang.

Men vi vill inte bo i stuga......vi ska ju ha semester, stuga har vi själva. Så var bor man bäst om man vill ha god frukost och sängen bäddad? Någon som har tips?  

• gäst
    Anne69 skrev 2013-01-16 08:43:36 följande:
    Tack för intressanta tips och resonemang.

Men vi vill inte bo i stuga......vi ska ju ha semester, stuga har vi själva. Så var bor man bäst om man vill ha god frukost och sängen bäddad? Någon som har tips?  

Det finns ju länkar med alternativa boenden (hotell) i länken som Frontline skrev: alv.se/boende

Fanns en massa bra tips på hemsidan. Ska planera upp något till sommaren nu
  • Anne69
    gäst skrev 2013-01-16 08:54:15 följande:

Det finns ju länkar med alternativa boenden (hotell) i länken som Frontline skrev: alv.se/boende

Fanns en massa bra tips på hemsidan. Ska planera upp något till sommaren nu

Visst fanns det lite länkar, men vad är bra? Var har ni trivts?
  • gäst

Jag har aldrig varit där. Men i sommar ska jag, maken och döttrarna på 2,5 och 5 år dit. Det ska blli kul. Den ena är frälst i Pippi och den andra Ronja så det ska bli spännande

Vi tänkte boka stuga med wc/dusch.

Svar på tråden Astrid Lindgrens Värld